جشن بزرگ دختران آفتاب در هرمزگان برگزار شد

جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر ویژه دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 28May 2023

جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، جشن بزرگ دختران آفتاب به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر ویژه دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

«اسلام خواجه یی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این آیین ضمن تبریک دهه کرامت، به جایگاه حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا (ع) در روایتى فرمود: «هرکس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در رى یا خواهرم را در قم زیارت کند که ثواب زیارت مرا در مى‌یابد.

وی افزود: آیت الله مرعشی نیز می‌فرمود: «پدرم درباره زیارت حضرت معصومه (س) بسیار به من سفارش می‌کرد و من نیز پس از اینکه از نجف اشرف به قم آمدم هر روز به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) می‌روم».

محدثه درویشی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز با اشاره به جایگاه زن مسلمان، گفت: مقام معظم رهبری بحث الگوی سوم را مطرح کردند که این الگو نه شرقی و ضعیف و نه غربی است که از آن استفاده ابزاری شود بلکه در کنار نقش همسری و مادری، نقش فعال اجتماعی نیز دارد.

وی با بیان اینکه مادر سه فرزند هستم و به نقش همسری و مادری خود افتخار می‌کنم، افزود: به حوزه روانشاسی علاقه داشتم و به دنبال آن رفتم، زیرا احساس کردم جامعه به مشاور نیاز دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان خطاب به دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: سعی کنید خود را بشناسید، زیرا خودشناسی مقدمه خداشناسی است.

وی با ذکر این مطلب که حجاب مانع رشد بانوان نیست، گفت: افراد موفق و تاثیرگذار زیادی در بین بانوان محجبه استان وجود دارند که دختران امروز می‌توانند از آن‌ها الگو بگیرند.

اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، به جایگاه دختر در اسلام و سفارش‌هایی که در رابطه با حضرت معصومه (س) به عنوان الگوی دختر مسلمان شده است اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند با بهره گیری از ابزار هنری الگوی دختر مسلمان را به دختران جامعه معرفی کنند.

وی افزود: چهار امام معصوم، امام کاظم (ع)، امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) در رابطه با زیارت حضرت معصومه (س) سفارش کرده اند که بیانگر جایگاه این بانوی جلیل القدر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، وجود حرم‌های مطهر علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در کشور را مایه فخر و مباهات دانست و گفت: هرگاه گرفتاری برایمان پیش بیاید می‌توانیم به زیارت این بزرگواران برویم و غبار غم را از دل بزداییم.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان نعمت ائمه هدی (ع) و وجود بابرکت امامزادگان باشیم، بر برنامه ریزی و تلاش کانون‌های فرهنگی هنری در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع) در جامعه به ویژه در بین نسل جوان تاکید کرد.

در پایان این آیین، از دختران فعال در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها