وصیت نامه شهید «آقاجان اعظمی»:

در سنگر مدرسه، امانتدار خون شهیدان باشید

وصیت نامه شهید «آقاجان اعظمی» آمده است: پیامی که برای برادران دانش آموز دارم این است‌ای برادران عزیز اگر ما در سنگر جبهه جنگیده و می‌جنگیم شما هم در سنگر مدرسه این امانت خون شهیدان و در سنگر کلاس با خواندن درس و جهاد در راه خدا بپردازید.
کد خبر: ۵۹۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۹ - 28May 2023

در سنگر مدرسه، امانت دار خون شهیدان باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «آقاجان اعظمی ساردویی» 8 مرداد 1342 در روستای پلپیرن ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت به دنیا آمد. دانش آموز سال چهارم متوسطه بود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام 2 فروردین 1361 بر اثر اصابت گلوله شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای جیرفت واقع است.

وصیت نامه شهید «آقاجان اعظمی ساردویی»:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
 
آنان که چون به حادثه سخت و ناگواری دچار شدند صبوری پیشه کنند و می گویند به فرمان خدا آمده و به سوی او رجوع خواهیم کرد. و حال بدنهای ما که برای مردن آفریده شده است پس چه بهتر که در راه خدا باشد و الگوی شهادت سیدالشهدا.
 
پدر و مادر و برادر عزیزم امیدوارم که شما از مرگ من غمگین و ناراحت نشوید و همچنان در مسیر الی الله و خط امام پیشرو باشید و این را بدانید که من در این راه کامروا و سعادتمند هستم زیرا این راه حق است و حتی خداوند در قرآن کریم فرمود: مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا برخی از مومنان هستند که به عهد و پیمانی که با خدا خواسته اند کاملا وفا کرده اند پس برخی به آن عهد ایستادگی کرده و هیج عهد خود را تغییر نمی دهند. 
 
پیامی که برای برادران دانش آموز دارم این است ای برادران عزیز اگر ما در سنگر جبهه جنگیده و می جنگیم شما هم در سنگر مدرسه این امانت خون شهیدان و در سنگر کلاس با خواندن درس و جهاد در راه خدا بپردازید.
 
با منافقان مبارزه کنید و با این کار خود که درس خواندن است با جیره خواران غرب و شرق و ایادی داخلیشان بستیزید زیرا به گفته اماممان تعلیم و تعلم عبادت است و همچنین پیامی که برای شما برادران هنرجوی هنرستان صنعتی دارم این است: ما که رفتیم و شما جای ما را خالی نگذارید و ادامه دهنده راهمان باشید و حافظ خونمان باشید و آن فقط با وحدت و یکپارچگی و خواندن درس و مبارزه علیه امپریالیسم می توانید ادامه دهنده راهمان باشید که انشاالله چنین عمل کنید.
 
در پایان به تمام خواهران و برادران مسئول و متعهد این را توصیه می کنم که با حمایت بی دریغ از امام و دفاع از اسلام و مسلمین جهان و نجات دادن آنها از یوغ ستمگران جهان پاسدار و ادامه دهنده راهمان باشید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار