مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت برقراری ارتباط معنوی جوانان با فرزانگان و عالمان

«شالویی» گفت: امروز در معرض تهاجم جدی فرهنگی دنیای غرب قرار داریم و جوانان نیازمند این هستند که بیشتر بتوانیم ارتباط معنوی آن‌ها با مسیر فرزانگان و عالمان برقرار کنیم.
کد خبر: ۵۹۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ - 27May 2023

ضرورت برقراری ارتباط معنوی جوانان با فرزانگان و عالمانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد شالویی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه) در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ساخت بناهای یادبود است که پیش از انقلاب اسلامی حدود ۳۸ یادبود را ساخته است.

وی با بیان اینکه این انجمن بزرگداشت عالمان، اندیشمندان، فرزانگان و فرهیختگان و انتشار آثار آنان را بر عهده دارد، بیان داشت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی صد و یکمین سال تأسیس خود را پشت سر می‌گذراند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مطابق اساسنامه انجمن، هیئت امنایی در این انجمن حضور دارند که در رأس این هیئت امنا شخص رئیس‌جمهور است و سه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری و علوم، تحقیقات و فناوری حضور دارند.

شالویی گفت: تلاش ما معرفی نخبگان و فرزنگان مؤثر در جامعه است و آنچه که معرفی می‌کنیم ایران اسلامی، ایران بعد از اسلام و نخبگان و فرزانگان پرورش یافته و عجین شده با دین مبین اسلام است که مروجان تعالیم دینی و معنوی هستند.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه متذکر شد: امروز در معرض تهاجم جدی فرهنگی دنیای غرب قرار داریم و جوانان نیازمند این هستند که بیشتر بتوانیم ارتباط معنوی آن ها با مسیر فرزانگان و عالمان برقرار کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع بزرگداشت عالمان را از سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: بزرگداشت آیت‌الله شفیع دزفولی، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله کوهستانی و محتشم کاشانی از جمله اقدامات انجام شده است.

شالویی از برگزاری مراسم بزرگداشت «ناصری دولت‌آبادی» و حجت‌الاسلام «فاضلیان» امام جمعه پیشین همدان و ملایر خبر داد و مطرح کرد: هفته آینده بزرگداشت مرحوم شیخ عباس قمی در تهران برگزار می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم مراسمات بزرگداشت و معرفی عالمان و فرزانگان را به خوبی برگزار کنیم و به معرفی آنان با زبان روز به نسل جوان و نوجوان که به دنبال هویت‌یابی هستند بپردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها