یادداشت/ مهدی شهرودی

شهید سلیمانی؛ مجاهدت، عزت و اقتدار

شهید سلیمانی متعلق به جبهه مقاومت و یک شخصیت محبوب بین‌المللی است که شهادتش موجب اتحاد و وحدت بیشتر جهان اسلام و مردم ایران شده است.
کد خبر: ۵۹۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹ - 30May 2023

شهید سلیمانی یک عمر مجاهدت و اقتدار نظامی-سیاسیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ وقتی سخن از مجاهدت و اقتدار به میان می‌آید، ناخودآگاه نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ذهن‌ها تداعی می‌شود. خدمات این شهید سرافراز در مدت زمان فرماندهی نیروی قدس سپاه، چشمگیر و نقش او در ترویج فرهنگ مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن تعیین‌کننده بود.

شهید سلیمانی در حالی که بیش از ۷۰ درصد خاک سوریه در اختیار داعش، جبهة‌النصره و سایر گروه‌های تروریستی بود، لشکر بین‌المللی اسلامی را برای مقابله با تروریست‌ها ایجاد کرد و در سخت‌ترین شرایط میدان‌دار بود. او خود را سرباز ولایت می‌دانست. اگر رشادت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم در سوریه نبود و فتنه دشمنان در نطفه خفه نمی‌شد، امروز ما با بحرانی جدی روبه‌رو بودیم.

نگاه داعش سرزمینی بود؛ و حتی جای سؤال است که داعش چگونه و با چه قدرتی توانست آن همه عامل انتحاری را جذب کند؛ اما شهید سلیمانی با تدبیر خارق‌العاده و افق دید بلند خود، آینده منطقه را خوب ترسیم کرده بود و مجموعه‌ای که با نسخه‌های بومی و نگاه دقیقی از تحولات منطقه‌ای مدیریت کرد، پیشران هر روند جدیدی شد که قصد داشت در مقابل صلح و ثبات قد علم کنند.

سردار شهید سلیمانی برای اینکه منطقه ما امن باشد و رژیم صهیونیستی نتواند اقدام خصمانه‌ای انجام دهد، بر چند مشخصه تأکید داشت؛ نخست اینکه حاکمیت ملی کشور‌ها محترم شمرده شود؛ مثلاً وقتی در کشوری مانند سوریه حاکمیتی از مردم شکل گرفته است، اما آمریکا آن را در نظر نگیرد و خلاف نظر مردم آنجا عمل کند، قطعاً اینجاست که سردار سلیمانی باید وارد منطقه شود؛ چون در راستای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، یکی از نخستین کار‌های دشمنان جهان اسلام این بود که حاکمیت ملی سوریه ناامن باشد.

شهید سلیمانی همچنین مرد شماره یک مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بود. وی بر عملیات‌های پیچیده نظارت داشت و برای فراهم‌سازی امکان انتقال سلاح به‌ویژه به غزه، به برخی کشور‌ها سفر می‌کرد. شهید سلیمانی گروه‌های نظامی مخفی صِرف در فلسطین را به ارتشی قدرتمند تبدیل کرد و تنها به انتقال موشک‌های آماده بسنده نکرد، بلکه تغییری کیفی در رابطه با بحث موشک‌ها به وجود آورد.

گروه‌های مقاومت فلسطین امروز هزاران موشک در اختیار دارند که به وسیله آن می‌توانند تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار دهند و این به برکت اقدامات مؤثر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 اگر مستکبران جهان شهید سلیمانی را ترور کردند و در صدر آن‌ها آمریکای جنایتکار قرار دارد، این اقدام ناشی از ضعف و زبونی آن‌ها و یک قمار تاریخی بوده؛ همچنان که نمایندگان حزب دموکرات ایالات متحده نیز به آن اشاره کردند.

هدف آمریکا از  ترور شهید سلیمانی، ضعیف کردن روحیه ملت ایران بود، غافل از اینکه مردم در تشییع میلیونی این قهرمان اسطوره‌ای نشان دادند همگی همچون سردار سلیمانی دلباخته و امیدوار به این نظام و انقلاب هستند؛ البته ایران نیز نگذاشت خون شهید سلیمانی پایمال شود و با درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با حمله موشکی پرحجم و پیچیده به مقر سربازان ارتش ایالات متحده آمریکا در پایگاه نظامی عین‌الاسد عراق چنان سیلی محکمی به آن‌ها زد که اعتبار و اقتدار آمریکا را در جهان درهم شکست.

شهید سلیمانی متعلق به جبهه مقاومت و یک شخصیت محبوب بین‌المللی است که شهادتش موجب اتحاد و وحدت بیشتر جهان اسلام و مردم ایران شده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها