نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مزار شهدا باید دارالشفای عارفان باشد/ ضرورت جمع‌آوری کرامات شهدا بدون جعل و اغراق

حجت‌الاسلام «شکری» گفت: مزار شهدا باید دارالشفای عارفان باشد لذا ساخت بنا باید طوری انجام شود که مزار شهدا را پوشش داده بلکه با کیفیت مطلوب به عنوان مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و همچنین برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدا با جدیت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال شود.
کد خبر: ۵۹۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ - 28May 2023

مزار شهدا باید دارالشفای عارفان باشد/ ضرورت جمع‌آوری کرامات شهدا بدون جعل و اغراقبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «یوسف‌علی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (یکشنبه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: اکرام جامعه ایثارگران یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نباید در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌های تکریم ایثارگران در جامعه به عنوان فرهنگ عمومی نهادنیه شود، گفت: پاسخگویی مناسب به خانواده شهدا و ایثارگران تکلیف شرعی و قانونی همه دستگاه‌های اجرایی بوده و حفظ حرمت جامعه ایثارگران بر همگان لازم است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین امنیت کشور را در گرو اکرام خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان دانست و تأکید کرد: اگر به این مهم بی‌توجهی شود امنیت ملی به خطر می‌افتد.

حجت‌الاسلام شکری اضافه کرد: جانبازان رنج‌های زیادی را  در دوران زندگی تحمل می‌کنند که این رنج‌ها یادگاری‌های دوران دفاع مقدس است لذا اکرام این افراد و اقناع درست آنان کمترین توقعی است که از جامعه می‌توان داشت.

وی با بیان اینکه اگر انسان‌های شریف جان به کف می‌گیرند و شهید می‌شوند تا مردم در آرامش باشند حق طبیعی است که باید بدون منت به آن‌ها خدمت کرد و افزود: باید قدردان انسان‌هایی باشیم که در راه امنیت و آرامش جامعه از جان خود گذشتند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهادت یکی از مرزبانان خراسان جنوبی در حمله تروریستی سراوان اشاره کرد و گفت: شهید «بادامکی» دارای یک فرزند یک ساله و همسر ۱۷ ساله بود که به راحتی مسئولیت امنیت جامعه را پذیرفت و در مرز خدمت کرد لذا نباید خانواده این قبیل شهدا فراموش شوند.

حجت‌الاسلام شکری تأکید کرد: مزار شهدا باید دارالشفای عارفان باشد لذا ساخت بنا باید طوری انجام شود که مزار شهدا را پوشش داده بلکه با کیفیت مطلوب به عنوان مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد همچنین برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدا با جدیت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال شود.

وی بر ضرورت جمع‌آوری کرامات شهدا بدون جعل و اغراق و براساس واقعیت تأکید کرد و متذکر شد: این کراما باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا این موضوع نهادینه شود افرادی که برای امنیت جامعه از جان خود گذشتند، مزارشان دارالشفا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار