مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی مطرح کرد؛

چاپ وصایای شهدای خراسان جنوبی در قالب ۱۰۰ جلد کتاب/ نیازمند اعتبار هستیم

«نوفرستی» از چاپ ۱۰۰ جلد کتاب وصایای شهدای استان با بودجه اختصاص یافته از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ - 28May 2023

چاپ وصایای شهدای خراسان جنوبی در قالب ۱۰۰ جلد کتاب/ نیازمند اعتبار هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی با حضور حجت‌الاسلام «یوسف‌علی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند که عزت، امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون رشادت‌ و از خودگذشتگی آنان است.

وی گفت: در کنار ایثار شهدا، مجاهدت، صبر و استقامت خانواده سرافراز شهدا و ایثارگران کشور است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه‌داشته و تکریم آنان، باعث تعمیق این روحیه در کشور می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تأکید کرد: دیدار و تکریم خانواده شهدا و جانبازان وظیفه هر فردی است تا دین خود را نسبت به خون شهدا ادا کنند چرا که رشد و بالندگی کشور مرهون فداکاری شهدا و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

نوفرستی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به جامعه ایثارگری توجه خوبی داشته است، تصریح کرد: اشتغال و مسکن جامعه ایثارگران همواره از دغدغه‌های مهم بوده که پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی الزام شهرداران و دهیاران نسبت به مرمت گلزار شهدا را از موضوعاتی دانست که باید مورد تأکید جدی قرار گیرد و بیان داشت: عضویت دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در کمیته نامگذاری شهرها و شهرستان‌ها را درخواس داریم تا در نامگذاری معابر هم‌اندیشی بهتری انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ساخت مجموعه فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند به مساحت ۷۰۰ متر مربع را نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: همچنین ساخت خانه ایثار یکی از نیازمندی‌های جامعه ایثارگری در استان است که برای این منظور باید مکان مناسبی با کاربری رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شود.

نوفرستی از چاپ ۱۰۰ جلد کتاب وصایای شهدای استان با بودجه اختصاص یافته از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد و افزود: برای ادامه کار نیازمند حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

وی متذکر شد: راه‌اندازی پارک موزه دفاع مقدس به صورت موقت در ساختمان معراج شهدا دنبال می‌شود که نیازمند تخصیص اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی است تا اقلام بازمانده از شهدا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار