معاون آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

نقش دستگاه‌های اجرایی استان البرز در دفاع مقدس باید ثبت شود

«طاهری» جمع آوری اسناد و ثبت نقش آفرینی دستگاه اجرایی در دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و گفت: باید اسناد حضور دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس باید دقت جمع آوری، دسته بندی و ثبت شود.
کد خبر: ۵۹۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ - 28May 2023

نقش دستگاه‌های اجرایی استان البرز در دفاع مقدس باید ثبت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، در جریان برگزاری کمیسیون آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، «سیدرضا طاهری» معاون آموزش و پژوهش این اداره با بیان اینکه میزان نقش آفرینی و حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ثبت در تاریخ دفاع مقدس باید مشخص شود، اظهار داشت: یکی از الویت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز جمع آوری، بررسی و تحلیل میزان حضور و فعالیت ارگان‌های مختلف استان البرز در دفاع مقدس است.

طاهری با بیان اینکه تا کنون اسناد حضور ارگان‌های مختلفی در استان البرز بررسی شده یا در دست بررسی است، افزود: بررسی نقش ارگان‌های مختلف از یک سو در جهت ثبت در تاریخ بسیار حائز اهمیت است و از طرفی میزان حضور آن‌ها باید در جهت تولید محتوا جهت انتشار در باغ موزه دفاع مقدس استان البرز مورد نیاز است.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین ارگان‌های مختلف و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در جریان است، تصریح کرد: همه ما در برابر شهدا مسئول هستیم و باید با دقت و حساسیت نسبت به ثبت تاریخ دفاع مقدس بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه اسناد و مدارک نقش آفرینی ارگان‌های مختلف در دفاع مقدس در سه رتبه دسته بندی شده است،گفت: ارگان هایی چون سپاه پاسداران، فراجا، ارتش، جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد پشتیبانی کرج (فرمانداری کرج، ادارات اصناف، ستاد بازسازی مناطق جنگی، شهرداری کرج، اداره پست، اداره آب، اداره برق، هلا ل احمر، ستاد نمازجمعه، اداره مسکن و شهر سازی) بر اساس نقش آفرینی خود در دفاع مقدس در طبقه بندی‌های صورت گرفته درجه یک مشارکت را کسب کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشگاه‌های و مراکز آموزشی (دانشکده‌های کشاورزی، خوارزمی، فرهنگیان، مرکز آموزش فنی حرفه‌ای) و بیمارستان‌های مدنی، شریعتی، کمالی و کسری حائز درجه دو مشارکت در دفاع مقدس شده اند.

طاهری خاطرنشان کرد: ستاد نگهداری اسرای عراقی، ستاد امور مهاجرین جنگ، دادگستری، سازمان زندان‌ها، حوزه‌های علمیه (کرج، هشتگرد و اشتهارد) و سازمان تبلیغات اسلامی رتبه درجه سه حضور و مشارکت در دفاع مقدس را کسب کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار