شکایت قضایی «بن گویر» از وزیر اسبق ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری زبان از شکایت قضایی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی علیه وزیر اسبق ارتش این رژیم خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 29May 2023

شکایت قضایی «بن گویر» از وزیر اسبق ارتش رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از الوطن، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که علیه «موشه یعالون» وزیر اسبق ارتش این رژیم شکایت قضائی مطرح کرده است.

بن گویر در گفت‌وگو با رسانه‌های عبری زبان تاکید کرد که این شکایت قضائی علیه یعالون به دلیل اقدام وی در نشر اکاذیب علیه بن گویر است.

وی اضافه کرد: روزگار سکوت در برابر دروغ‌ها و تهمت‌ها تمام شده است. تو را در دادگاه می‌بینم.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که بن گویر درخواست غرامت ۲۰۰ هزار شِکلی (واحد پول رژیم صهیونیستی) از یعالون کرده و گفته است: یعالون جایگاه من را خدشه دار کرده است.

این نخستین باری نیست که اخبار درگیری‌ها میان مقامات رژیم صهیونیستی و باج خواهی از یکدیگر منتشر می‌شود به طوریکه چندی قبل، منابع عبری گزارش داده بودند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت یک روند گسترده باج‌گیری قرار گرفته است که نشان می‌دهد او و کابینه و ائتلافش با چه میزان ضعف رو به رو هستند و نتانیاهو چگونه توسط ضعیف‌ترین وزیرانش کنترل می‌شود.

«گلد کنوف» وزیر مسکن کابینه رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو نیم میلیارد شیکل بودجه برای مدارس یهودی درخواست کرده و گفته است، در غیر این صورت هفته آینده به بودجه رأی نخواهد داد.

از سوی دیگر، «موشه گافنی» دیگر وزیر صهیونیست از حزب «دگل هاتوره»، پشتیبانی از وزیر مسکن برای باج‌خواهی از نتانیاهو را خواستار شد و گفت: این فرصتی برای ما است.

این در حالی است که «بتزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم نتانیاهو را تهدید کرد که اگر به گلد کنوف یک شیکل بدهد، استعفا خواهد داد.

بن گویر نیز همراه با مخالفان نتانیاهو در کنست رأی داد تا به نخست‌وزیر درباره رأی احتمال رأی منفی به بودجه هشدار داده باشد. نتانیاهو، بن گویر را از تصمیم‌گیری و رایزنی‌های امنیتی به ویژه رایزنی‌های حساس دور نگه داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها