هشدار صنعا به ریاض درباره «پاسخ پشیمان‌کننده و بازدارنده»

دبیر شورای عالی سیاسی یمن به ائتلاف سعودی هشدار داد که در صورت تعلل و اتلاف وقت در مذاکرات صلح، با پاسخ غافلگیرکننده و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 29May 2023

هشدار صنعا به ریاض درباره «پاسخ پشیمان‌کننده و بازدارنده»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «یاسر الحوری» دبیر شورای عالی سیاسی یمن از اقدام غافلگیر کننده‌ای سخن گفت که صنعا در حال آماده کردن آن برای ایجاد بازدارندگی در مقابل عربستان است و این کشور را در صورت ادامه تعلل و تردید در تکمیل مذاکرات و پایبندی به ملزومات برقراری صلح در یمن، پشیمان خواهد کرد.

الحوری در نشستی خبری با اشاره به این مسأله اظهار داشت: صنعا در صورتی که عربستان رویکرد یک گام به جلو و دو گام به عقب در مذاکرات را در پیش بگیرد، جایگزین‌ها و گزینه‌های خود را آماده می‌کند.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن افزود: اگر تعهد روشن و صریح وجود نداشته باشد، عربستان و منطقه از امنیت و ثبات برخوردار نخواهند شد. دامنه گزینه‌های صنعا با توجه به گسترش تولیدات نظامی ساخت داخل و آمادگی رزمی یمن در همه سطوح، گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در حال طفره رفتن و تلاش برای به دست آوردن زمان در اجرای تعهدات خود در پرونده بشردوستانه یمن است که شامل حق رسیدگی به آثار تجاوز از همه جهات و پایبندی به همه تعهدات برای دستیابی به صلح است.

الحوری توضیح داد که پرداختن به آثار تجاوز به مردم یمن و بررسی آن، بسیار بیشتر از پرداخت غرامت و بازسازی است، زیرا همه جنبه‌های اخلاقی، روانی، بهداشتی و ... را شامل می‌شود.

مردم یمن به جز آزادی تعدادی از اسرا و یک مقصد برای پرواز، هیچ نتیجه مثبتی از آتش بس ندیده‌اند و این موضوع بر رنج بیش از هشت سال تبعات تجاوزات و محاصره آنان افزوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار