فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع):

فضای مجازی بستر مناسبی برای بیان رشادت‌های شهدا و ایثارگران است

سردار غلامی گفت: فضای مجازی بستر مناسبی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های قهرمانانه شهدا و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی برای نسل جدید است.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 29May 2023

فضای مجازی بستری مناسبت برای بیان رشادت‌های شهدا و ایثارگران استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در یادواره شهدای اطلاعات و عملیات لشکر ۱۱ حضرت امیرالمؤمنین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بسطامی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است و زنده نگه‌داشتن سیره، یاد و نام شهیدان وظیفه‌ای خطیر بر عهده همه ما است؛ چرا که شهدا و ایثارگران با عبور از سختی‌های دوران دفاع مقدس باعث آرامش و امنیت امروز ما شدند.

سردار غلامی افزود: یادواره‌ها ما را به سیره، منش و عظمت جایگاه شهدا نزدیک می‌کند؛ همان جوانانی که ارزش‌های الهی را در سیره خود به کار گرفتند و شجاعانه و بدون منت و چشم‌داشت از کیان سرزمین و دین خود دفاع کردند.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) با بیان اینکه خرمشهر موقفی از جنگ و نماد و پیروزی و عزت ایران اسلامی است، گفت: عامل اصلی فتح خرمشهر بچه‌های اطلاعات و عملیات بودند و بهره‌گیری از درس‌های دفاع مقدس برای فتح خرمشهر‌های جدید و عبور از چالش‌ها ضروری است.

وی تأکید کرد: دشمن با تمام تجهیزات و نیروی انسانی به ما حمله کرد و با این وجود، پیروزی ما در جنگ حاصل ایثار و رشادت‌های شهدا از جمله نیرو‌ها و شهدای اطلاعات عملیات و رصد‌های تیزبینانه آن‌ها از مواضع دشمن بود.

سردار غلامی اضافه کرد: شناسایی‌های متعهدانه و دلسوزانه همراه با اشراف اطلاعاتی، تحلیل، جسارت، و احساس مسئولیت در سرنوشت عملیات‌ها و نیرو‌های گردان و لشکر بسیار مؤثر و حیاتی بود.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) یادآور شد: دیروز بچه‌های اطلاعات و عملیات نمونه و نماد عزت یک یگان یا لشکر بودند و امروز هم نیرو‌های اطلاعات عملیات سرمایه‌ای ارزنده برای ایران و ملت‌های آزاده دنیا است.

وی ادامه داد: امروز هم کشور به نیرو‌های اطلاعات و عملیات در حوزه‌های مختلف از جمله رصد تحرکات و دسیسه‌های دشمن نیاز دارد؛ چرا که دشمن به طور مکرر در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت و برنامه‌ریزی است.

سردار غلامی اضافه کرد: ورود این نیرو‌های خبره و جهادی به موضوع اقتصادی موجب ایجاد یک اقتصاد پویا و کارآمد خواهد شد که در این زمینه باید نیرو‌های توانمند، صاحب فکر، خلاق، متعهد و جسور شناسایی شوند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) عنوان کرد: بستر‌های لازم برای داشتن یک اقتصاد پویا، کارآمد و اسلامی بر پایه عدالت اجتماعی فراهم است؛ اما نباید از نقاط ضعف مورد سوء استفاده دشمن غفلت شود.

وی گفت: ایران اسلامی در حوزه تجهیزات دفاعی با تأسی به همین تفکر و الگوبرداری از موفقیت‌های دوران دفاع مقدس به تجهیزات پیشرفته و بازدارنده در حوزه‌های مختلف صنعت دفاعی و نظامی دست یافته است؛ به طوری که بهترین سیستم‌های موشکی و راداری بازدارنده در کشور ساخته شده تا با کمک این تجهیزات مدرن و پیشرفته امنیت کشور تأمین شود و دیگر حوزه‌ها نیز در سایه همین امنیت به رشد و توسعه دست یابند.

سردار غلامی در ادامه عامل موفقیت کشور در دفاع مقدس را ورود نیروی انسانی کارآمد به جنگ برشمرد، تأکید کرد: ایران اسلامی امروز به نیروی انسانی کارآمد، متدین و متخصص برای نقش‌آفرینی در زمینه‌های مختلف نیازمند است.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) وجود نیروی انسانی کارآمد، خلاق، خطرپذیر، جسور و بی‌باک، در کشور را برای رسیدن به پیروزی و حفظ آن از مخاطرات ضروری برشمرد و تحقق این اهداف را در گرو ماندگاری و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با مجاهدت رزمندگان و ایثار شهدا توانست از جنگ تحمیلی به سلامت و سربلندی عبور کند و امروز فضای مجازی بستر مناسبی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های قهرمانانه شهدا و ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی برای نسل جدید است.

این آیین در قرارگاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) در منطقه عملیاتی بانروشان در حد فاصل ایلام - مهران با حضور جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای اطلاعات عملیات استان برگزار شد.

بنابراین گزارش، استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب کرده که نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین آمار ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار