یک استاد دانشگاه:

کتاب یکی از محور‌های دیپلماسی فرهنگی است

فرهنگی، گفت: کتاب یکی از محور‌ها و ابزار‌های اصلی دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 29May 2023

کتاب یکی از محور‌های دیپلماسی فرهنگی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علی‌اکبر فرهنگی استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برگزاری همه‌ساله نمایشگاه کتاب یک گام رو به جلو برای رسیدن به قله‌های فرهنگی است، اظهار داشت: این نمایشگاه همواره در جهت ترویج افکار عمومی به فرهنگ مطالعه گام برداشته است. هرگاه نمایشگاه کتاب برای بازدیدکنندگان تسهیلات بیشتری در نظر بگیرد، شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

وی درباره تأثیر نمایشگاه کتاب بر حوزه‌های مختلف جامعه افزود: نمایشگاه کتاب تهران امسال نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردمی خوبی روبه‌رو شد و از همان دقایق اولیه شروع نمایشگاه شاهد حضور قشر‌های مختلف مردم بودیم. درواقع هر کسی با هر سلیقه، تفکر و دیدگاهی نیز از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم دیدن کرد و در سایه‌سار آگاهی و معرفت کتاب پناه گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هر کتابی که تألیف می‌شود، نقشی مؤثر در آگاهی‌بخشی جامعه ایفا می‌کند، گفت: کتاب یکی از محور‌ها و ابزار‌های اصلی دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌شود. کتاب در کنار سایر رسانه‌های دیگر تأثیر خود را روی مخاطب خواهد گذاشت. هرچند شبکه‌های اجتماعی بیشترین وقت مردم را بگیرد، اما کسی که به کتاب علاقه دارد کار خودش را می‌کند و به نمایشگاه کتاب رفته و خرید می‌کند. باز هم تاکید می‌کنم با وجود نرم‌افزار‌های مختلف تلفن همراه هنوز کتاب کاغذی جایگاه رفیع خود را در ترویج افکار عمومی حفظ کرده است.

فرهنگی در پایان با اشاره به اینکه کتاب می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در شکل‌گیری رفتار‌ها و کردار‌های شهروندان ایفا کند، به لزوم ترجمه آثار فارسی به دیگر زبان‌ها اشاره و افزود: باید در ترجمه کتاب‌های علوم انسانی به‌خصوص در حوزه کودک و نوجوان از زبان فارسی به زبان‌های زنده دنیا تلاش بیشتری کنیم و از مترجمانی که تبحر خاصی دارند، استفاده کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها