در دیدار با امیر آشتیانی مطرح شد؛

وزیر دفاع مالی: جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسب برای ملت ما است

«سادیو کامارا» گفت: ملت و دولت مالی تلاش دارند که خود حاکمیت و امنیت کشورشان را بر عهده بگیرند و جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسب برای ملت ما است.
کد خبر: ۵۹۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 29May 2023

وزیر دفاع مالی: جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسب برای ملت ما استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سادیو کامارا» وزیر دفاع کشور مالی با حضور در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع مالی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران هدف سفر خود را گسترش و تحکیم روابط میان دو کشور عنوان کرد و افزود: ملت و دولت مالی تلاش دارند که خود حاکمیت و امنیت کشورشان را بر عهده بگیرند و جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسب برای ملت ما است.

وی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران درخصوص مبارزه با تروریسم و همچنین بسیج مردمی و مشارکت دادن مردم در تامین امنیت خودشان، خواستار بهره‌مندی از تجربیات شد.

سادیو کامارا در این دیدار با انتقاد از استعمار غرب و همچنین مدیریت امنیت توسط برخی کشور‌های غربی در آفریقا، آن را نه‌تنها ناامن‌کننده و ویران‌کننده بلکه ناکارآمد دانست و گفت: ملت و دولت مالی تصمیم گرفته‌اند حاکمیت و مسئولیت امنیت خود را بر عهده گرفته و خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند در این مسیر، تجربیات و حمایت‌های جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها