مأموریت رئیس جریان حکمت ملی عراق در مصر و رونمایی از ائتلاف پنج کشور بزرگ منطقه

عمار حکیم بر اهمیت ائتلاف پنج‌گانه میان کشور‌های بزرگ منطقه تاکید کرد و آن را علیه هیچ طرفی ندانست.
کد خبر: ۵۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ - 29May 2023

ماموریت عمار حکیم در مصر و رونمایی از ائتلاف پنج کشور بزرگ منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت «ائتلاف پنج‌گانه» میان کشور‌های بزرگ منطقه تأکید کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت ائتلاف پنج‌گانه میان کشور‌های بزرگ منطقه، ترکیه، ایران، عربستان، عراق و مصر اظهار داشت: این ائتلاف علیه هیچ طرفی نیست و بلکه به سود همه خواهد بود.

رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین خواهان یکپارچگی مواضع کشور‌های عربی و همکاری برای تدوین محوریت عربی همسو با همه و نه علیه هیچ طرفی تأکید کرد.

عمار حکیم تصریح کرد: عراق پس از تغییر ناشی از عامل خارجی دچار مشکلات بسیاری شد و این نگرانی وجود داشت که تغییرات به این شکل به کشور‌های منطقه هم سرایت کند، در داخل نیز برخی طیف‌ها از تغییر به وجود آمده نگران بودند و بعضی نیز نگران بازگشت امور به عقب بودند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: پس از دو دهه از ماهیت تغییرات، ما بر بازگشت واقعیت اجتماعی به وضعیت طبیعی خود تاکید کرده و اعلام کردیم که همزیستی میان طیف‌ها، تصمیمی کاملاً عراقی است و مردم عراق همواره در تیره‌ترین شرایط هم با یکدیگر همزیستی مسالمت آمیز داشته‌اند.

وی افزود: بیرون راندن تروریسم و انهدام گروه‌های تروریستی و رصد تحرکات تروریست‌ها موجب شده تا تجربه عراق در مقابله با تروریسم قابل استفاده در کشور‌های منطقه و همسایه باشد. «تروریسم» چالشی موجودیتی بود و مردم عراق با لبیک گفتن به فتوای آیت‌الله سیستانی از کشورشان دفاع کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار