معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

ستاد انتخابات استان مرکزی آغاز به کار کرد

نظری از آغاز به کار ستاد انتخابات استان مرکزی خبر داد و گفت: نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس مؤلفه‌های چهارگانه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ترسیم شده است.
کد خبر: ۵۹۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ - 29May 2023

ستاد انتخابات استان مرکزی آغاز به کار کردبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «بهنام نظری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز در نخستین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به حساسیت انتخابات پیش رو و با توجه به موضوع افزایش مشارکت و اقتدار نظام بر اساس دستورالعمل‌ها احکام اعضای ستاد انتخابات استان صادر شده و امروز با اعطای احکام از سوی استاندار این ستاد رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرمانداران نیز به‌عنوان روسای ستاد انتخابات شهرستان با تشکیل ستادهای شهرستانی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با تأکید براینکه انتخابات امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اولین کار ترسیم نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس مؤلفه‌های چهارگانه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت است که هر کدام سلسله اقداماتی را می‌طلبد.

نظری آسیب‌شناسی ادوار گذشته انتخابات را از موارد مهم در برنامه فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات عنوان کرد و افزود: هر انتخاباتی به فراخور، موضوعات جدیدی را دارد که ستاد انتخابات استان باید برای آن راهبرد مناسبی را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بحث آموزش فرمانداران، هیئت‌ها و عوامل اجرایی ازجمله مواردی است که هرچقدر بتوانیم در این حوزه دقیق‌تر عمل کنیم در دستیابی به اهداف موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید توجه جدی به مقوله امیدآفرینی و مشارکت داشته باشیم تصریح کرد: پیوست انتخاباتی باید در تمامی برنامه‌های فرمانداران لحاظ شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: قانون در برگزاری انتخابات وجه مشترکی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد و از طرفی تحت هر شرایطی به‌عنوان مجری انتخابات شرعاً و قانونا مکلف به امانت‌داری هستیم.

نظری، سلامت انتخابات را از خطوط قرمز نظام دانست و خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: باید به‌عنوان متولیان برگزاری انتخابات از هرگونه جانب‌داری ولو در حد یک حرکت کوچک پرهیز شود و در مسیر پیش رو تا برگزاری انتخابات فرامین رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تأکید کرد: مجری انتخابات نماینده حاکمیت است و مردم باید ببینند که ما در برگزاری انتخابات هیچ ‌گرایشی نداریم.

این مقام مسئول تجهیز امکانات برای برگزاری انتخابات را ازجمله وظایف ستادهای انتخابات شهرستانی دانست و گفت: احتمال اینکه در برخی حوزه‌ها انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار شود وجود دارد لذا باید برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برگزاری انتخابات الکترونیکی و همچنین تعداد شعب رأی‌گیری آمادگی لازم شکل گیرد تا مردم کمترین مشکل را برای حضور در انتخابات داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در پایان تأکید کرد: معتقدیم نظارت و اجرا دو بال برای رسیدن به اهداف در مسیر برگزاری انتخابات است و هیئت‌های اجرایی و فرمانداران نیز باید تعامل لازم را با هیئت‌های نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار