مدیر حوزه علمیه کردستان:

طلبگی با معنویت عجین است

حجت‌الاسلام «رنجبر» گفت: طلبگی با معنویت عجین است و اگر اینگونه نباشد انگیزه طلاب برای ماندن در حوزه کمرنگ می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ - 30May 2023

طلبگی با معنویت عجین استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «نادر رنجبر» مدیر حوزه علمیه کردستان امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: طلبگی با معنویت عجین است و اگر اینگونه نباشد انگیزه طلاب برای ماندن در حوزه کمرنگ می‌شود.

به گفته مدیر حوزه علمیه کردستان، هر چقدر ارتباطمان با معنویات و خدا بیشتر باشد، مشکلات و مسائلی که در مسیرمان اتفاق می‌افتد، راحت تر برطرف می شوند.

وی عنوان کرد: معنویات در زندگی کارکردهای بسیاری دارد، ولی اگر از معنویات دور باشیم شیطان راحت تر می تواند بر ما غلبه کند.

استاد حوزه بیان داشت: فضایی که برای طلاب وجود دارد برای دیگران کمتر است و بهترین نمونه آن توجه و احتیاج آموزش و پرورش به حضور روحانیون در ساختار این سازمان بزرگ آموزشی و پرورشی است.

مدیر حوزه علمیه کردستان اضافه کرد: افراد سست عنصر تلاش می کنند که طلاب را از ادامه مسیر مأیوس کنند، لذا به این افراد فرصت طلب اجازه ندهید که شما را دلسرد کنند. بدانید در مسیری که قرار گرفته اید، همان مسیر اهل بیت (ع) است و هر کسی که خودش را این مسیر جدا کند بی‌شک بودنش در حوزه ضرورت ندارد زیرا در آینده نمی تواند نه برای خود و نه برای جامعه تأثیرگذار باشد، لذا اجازه ندهید که افراد کم انگیزه شما را از مسیرتان منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلبه ای که جایگاه واقعی خود را بداند و به وظایف خود به درستی عمل کند، بی گمان در کنار اهل بیت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار