مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ:

برگزاری یادواره‌ها، فرصت انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید را فراهم می‌کند

کریمی گفت: امروز با نسلی جدید مواجه هستیم که تجربه نسل گذشته را ندارد و برگزاری این جلسات و یادواره‌ها زمینه و فرصت انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید را فراهم می‌کند، اما به معنای شبیه شدن نسل جدید به نسل قدیم نیست.
کد خبر: ۵۹۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 30May 2023

یادواره شهدای دانشجوی شهرستان بروجرد/ برگزاری یادواره‌های شهدا به مراکز علمی و دانشگاهی هویت می‌بخشندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادواره شهدای دانشجوی شهرستان بروجرد عصر روز یکشنبه (هفتم خرداد) با سخنرانی و روایتگری «اصحاب کریمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در مسجد دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو با تأکید بر تبیین راه و مسیر شهدا برای نسل جدید و جوانان، اظهار داشت: شهدای والامقام مردانه و هوشیارانه در مقابل دشمنان در همه عرصه‌های مبارزه با تروریست‌ها، گروهک‌های تروریستی، عوامل نفوذ و جنگ هشت ساله ایستادند و امنیت و آرامش برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آوردند.

وی تصریح کرد: برای شناخت ویژگی‌ها نیاز به الگو و نقاط عطف است که با رجوع به این الگوها، خصیصه‌ها پرورش و غنای آن افزایش می‌یابد و شهدا مصداق واقعی این الگو‌ها و مرجع هستند که هویت جامعه تعیین و سیره و عمل آنان سبک زندگی جامعه، عمل، رفتار و اخلاق افراد را مشخص می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزاری یادواره‌های شهدا در دانشگاه را در هویت‌بخشی مراکز علمی و دانشگاهی اثربخش دانست و افزود: امروز با نسلی جدید مواجه هستیم که تجربه نسل گذشته را ندارد و برگزاری این جلسات و یادواره‌ها زمینه و فرصت انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید را فراهم می‌کند، اما به معنای شبیه شدن نسل جدید به نسل قدیم نیست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار