مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

یاد شهید ادیبی فراموش نخواهد شد

رستمیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام پانزدهم خرداد گفت: یاد شهید ادیبی از شهدای قیام پانزدهم خرداد فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 30May 2023

یاد شهید ادیبی فراموش نخواهد شد«سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، اظهار داشت: قیام پانزده خرداد سرمنشاء حرکت عظیمی بود که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی با اشاره به اهمیت قیام پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ در تاریخ معاصر کشور، افزود: قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ سرآغاز جنبش اسلام خواهی و ظلم ستیزی ملت ایران بود.

رستمیان با اشاره به اینکه «شهید همت الله ادیبی» نخستین شهید قیام پانزده خرداد در استان البرز است، افزود: این شهید بزرگوار در حالی ۲۴ سال بیشتر نداشت از شهدای روحانی استان البرز و از شاگردان امام خمینی (ره) بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تاکید بر لزوم برگزاری یادواره برای این شهید بزرگوار، خاطرنشان کرد: شهید ادیبی نخستین شهید روحانی استان البرزاست که در قیام خونین ۱۵ خرداد نقش آفرینی کرده و در راستای دفاع از اسلام و قرآن و مبارزه با رژیم پهلوی مظلومانه به شهادت رسیده است.

وی متذکر شد: باید خاطرات و زندگی‌نامه این شهید احصاء و مراسمی درشان این شهید والامقام در سطح استان برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار