گرامیداشت شهید «حق نگهدار» در میهمانی لاله‌های زهرایی

مراسم میهمانی لاله‌های زهرایی به منظور گرامیداشت شهید « حسن حق نگهدار» در دارالرحمه شیراز، قطعه شهدای گمنام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ - 30May 2023

گرامیداشت شهید «حق نگهدار» در میهمانی لاله‌های زهراییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، مراسم میهمانی لاله‌های زهرایی به منظور گرامیداشت شهید «حسن حق نگهدار» با حضور خانواده شهید پنجشنبه 11 خرداد از ساعت 17 در دارالرحمه شیراز، قطعه شهدای گمنام برگزار می‌شود.

در این مراسم امروز که به همت هیات شهدای گمنام شیراز تدارک دیده شده سید رضا متولی (همرزم شهید) روایتگری و محمدرضا فرخی مدیحه‌سرای خواهد کرد.

حسن حق نگهدار 1336سال  در شیراز متولد شد. دوران كودكی را در این شهر و در جوار آستان منور احمدبن موسی (ع) گذارند و پس از طی مراحل تحصیل و در بحبوحه مبارزات ملی علیه رژیم ستم شاهی موفق به اخذ دیپلم طبیعی شد. وی از عناصر فعال دربرپایی تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی به شمار می‌رفت و با دانشجویان مسلمان و انقلابی نیز فعالیت و همكاری مستمر داشت.

پس از پیروزی انقلاب و در آستانه تشكیل نیروی خود جوش و مردمی سپاه پاسداران حق نگهدار جزء اولین كسانی بود كه به خیل سبزپوشان جان بركف و انقلابی سپاه پیوست. با شروع جنگ تحمیلی سلاح برگرفت تا این بار درجبهه‌ای دیگر به مبارزه خود با دشمنان اسلام ادامه دهد شهید حق نگهدار در عرصه های نبرد حضور فعال داشت و به دلیل مدیریت و مسئولیت پذیری و رشادتهایی كه از خود نشان داد وظایف مهمی از جمله فرماندهی محور را در بسیاری از عملیاتها برعهده او سپردند.

شهید حق نگهدار بارها از نواحی مختلف بدن مجروح شده بود و هر بار تشنه‌تر از پیش تن مجروح خود را در آستان وصال به تماشا نشسته بود. سرانجام در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه، در حالی‌که مسئولیت محور منطقه عملیاتی لشگر ۱۹ فجر را در عملیات بیت‌المقدس ۷ بر عهده داشت در چنگ مزدوران بعثی گرفتار آمد و به خیل عاشورائیان تاریخ پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار