وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش میزان یارانه‌ها در سه دهک/ دولت سیزدهم درصدد برداشتن موانع اقتصادی است

مرتضوی با اشاره به اینکه دولت تصمیم گرفته است تا در حوزه کالابرگ اقداماتی انجام دهد، گفت: در گام نخست میزان یارانه در سه دهک افزایش داده‌ایم تا با استفاده از کالابرگ ٢٠ درصد افزایش یارانه خرید برخوردار باشند.
کد خبر: ۵۹۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ - 30May 2023

افزایش میزان یارانه‌ها در سه دهک/ دولت سیزدهم درصدد برداشتن موانع اقتصادی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه‌شنبه) در همایش هفتمین همایش ملی کار، اظهار داشت: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی خوب نیست؛ ضریب بسیار ناپایداری دارند که نسبت پشتیبانی در صندوق بازنشستگی کشوری بین ۰/۵ و ۰/۷ تا یک است که این نسبت در صندوق تامین اجتماعی بین ۰/۴ تا ۴ است.

مرتضوی افزود: باید به دو اصل توجه کنیم، مردان کارآمد با ایجاد بهره‌وری و با به استخدام درآوردن فناوری به کاهش مصارف و افزایش ضریب پشتیبانی صندوق‌ها بپردازند؛ چرا که گریزی جز اصلاح‌های منطقی که آسیبی به جامعه وارد نکند، نیست، باید به موضوع رفاه و آینده کارگران توجه کنیم تا به رفاه دست یابند.

وزیر کار افزود: دولت نظام خدماتی و بهداشتی را ارتقا می‌دهد؛ همچنین تضمین آینده کارگران مورد توجه است که در وزارت کار آستین بالا زده‌ایم که موضوع یک میلیون فرصت شغلی با اسناد و آمار قابل ارائه به اصحاب رسانه و مسئولان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت تصمیم گرفته است تا در حوزه کالابرگ اقداماتی انجام دهد، گفت: در گام نخست میزان یارانه در سه دهک افزایش داده‌ایم تا با استفاده از کالابرگ ٢٠ درصد افزایش یارانه خرید برخوردار باشند.

وی ادامه داد: این امر کمکی به حداقل بگیران است که در گام نخست اجرا می‌کنیم و دهک، دهک پیش می‌رویم. در مرحله اول برای اقشار زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی و بعد سایر اقشار جامعه اجرایی خواهد شد. در همین راستا سامانه ملی اعتبار تعریف و اعتباری پیش‌بینی شده است که می‌توانند از ۵٠ هزار فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همایش ملی کار یک کرسی و مجلس نظریه‌پردازی در حوزه موضوعات سه‌جانبه‌گرایی است، گفت: موضوع این همایش روابط بین کارگر و کارفرما و موضوع تولید و تحقق شعار کار با تولید و خدمت است.

مرتضوی بیان کرد: بیشترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دهه گذشته در حوزه اقتصاد بوده است و به فراخور استعداد کشور و توانمندی جامعه در حوزه دانشگاهی، کارگری، صنعت و کارآفرینی سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند؛ امسال شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» است که در این حوزه دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که آیا لازمه مهار تورم رونق تولید است و یا رونق و رشد اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند؟

وی عنوان کرد: حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور نیز در نظریه اندیشمندانه که برگرفته از مطالعات اجتماعی و سوابق مدیریتی است، اعلام کرد که مهار تورم با رونق اقتصادی همراه است. این نظریه قابل تحلیل و تفسیر است و امکان تحقق آن مقرون به واقعیت است؛ علاوه بر مهار تورم باید توأمان به رشد تولید بیندیشیم که رکن اساسی رشد تولید، کار است با کار و تلاش می‌توان به رشد تولید و ارتقای بهره‌وری دست یافت؛ ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که اقتصادی که توأم با رشد باشد باید دانش بنیان باشد و ستون فقرات اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان است که باید به این موارد توجه کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک دهه رکورد اقتصادی داشتیم، گفت: بعضی از بی‌موالاتی و بی‌تدبیری‌ها در دهه ٩٠ به وقوع پیوست که این امر منجر شد که به اقتصادی نرسیم؛ حلقه وصل نیروی محرکه قدرت تصمیم‌سازی به دستان کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این همایش درصدد هستیم به مولفه‌های تولید، کار، رونق و رشد بیندیشیم و برای تحقق شعار سال و به استخدام درآوردن امکانات برای رسیدن به رشد اقتصادی ٨ درصدی و بالاتر دست یابیم. اکنون در کشورمان زیرساخت‌های ارتقای بهره‌وری، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و تعاملات سیاسی در دولت سیزدهم فراهم است و دیپلماسی اقتصادی نوید این رشد را می‌دهد.

مرتضوی گفت: در عرصه بین المللی عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و ارتباط با قدرت‌های اقتصادی مهم جهان در دستور کار دولت سیزدهم است و دولت درصدد برداشتن موانع اقتصادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد با عشق و اهتمام کارگران به موضوع کار به رشد اقتصادی دست یابیم و دولتمردان در وزارتخانه‌ها و وزارت کار باید حلقه وصل کارگر و کارفرما باشیم؛ امیدواریم روزی بتوانیم بگوییم که کارگر کارفرما و کارفرما کارگر است.

وی تاکید کرد: برای آینده کارگر باید همه تلاش کنیم که دو نظریه در این زمینه وجود دارد و نگاه به سرمایه‌گذاری بین نسلی است که در تمام حوزه‌ها باید اقتصاد و سرمایه کشور و استعداد‌های نهفته را متعلق به نسل‌های آینده بدانیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار