دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

نحوه کسر خدمت و معافیت متأهلین/ افزایش میزان ازدواج و فرزندآوری در نیروهای مسلح

سردار «زاده‌کمند» با تشریح چگونگی کسر خدمت و معافیت متأهلین، از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج و ۱۵ درصدی فرزندآوری در نیروهای مسلح خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰ - 31May 2023

نحوه کسر خدمت و معافیت متاهلین/ رشد ۳۵ درصدی ازدواج و فرزندآوری در نیرو‌های مسلحسردار سرتیپ پاسدار «محمدجواد زاده‌کمند» دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره فعالیت‌های این قرارگاه اظهار داشت: پس از تصویب و ابلاغ سیاست‌های جمعیت و فرزندآوری در کشور از سوی فرمانده معظم کل قوا، قرارگاه جوانی جمعیت در نیرو‌های مسلح با حضور بالاترین مقام تشکیل یافت و با اقدامات مؤثری که صورت گرفت، شش مؤلفه و ۴۳ شاخص برای آن تعیین شد و به واسطه آن، نیرو‌های مسلح تمام ظرفیت‌های خود را جهت اجرای موارد مطرح شده به کار گرفتند.

سردار زاده‌کمند افزود: امروز نسبت به سه سال گذشته در بسیاری از شاخص‌هایی که تعریف کرده بودیم، روند رو به رشدِ خوبی را داریم؛ به‌عنوان مثال در زمینه ازدواج به‌صورت میانگین در نیرو‌های مسلح افزایش ۲۰ درصدی و درخصوص فرزندآوری نیز رشد ۱۵ درصدی را مشاهده می‌کنیم.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این نتیجه کار‌های فرهنگی و مشوق‌هایی بود که در نیرو‌های مسلح صورت گرفته است. برای واگذاری وام و تسهیلات بلاعوض برای ازدواج و فرزندآوری اقدامات خوبی را انجام دادیم و برای درمان ناباروری کارکنان پایور و وظیفه به‌صورت رایگان تلاش‌هایی شروع شده و حتی کمک‌های بلاعوضی که باید به این افراد ارایه می‌شد، از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که با هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌های موجود در نیرو‌های مسلح بتوانیم تا سال آینده شاخص‌های مربوط به جوانی جمعیت را باز هم افزایش دهیم؛ البته به تناسب ظرفیت‌هایی که در درون نیرو‌های مسلح وجود دارد، مشوق‌هایی را تعریف کردیم که بتوانیم پیشگامی نیرو‌های مسلح در موضوع جمعیت و فرزندآوری را در کشور همچنان حفظ کنیم.

سردار زاده‌کمند اضافه کرد: برای این منظور انواعی از تشویق‌های اداری و مرخصی، هدایای بلاعوض، سفر‌های زیارتیِ بعد از ازدواج و امثال این موارد را پیش‌بینی کردیم؛ اما برای سربازان متأهل هم براساس مصوبه‌ای که از فرمانده معظم کل قوا دریافت شد، علاوه بر سه ماه کسر خدمتی که متأهلین داشتند، سه ماه برای یک فرزند، چهار ماه برای دو فرزند و پنج ماه برای سه فرزند کسر خدمت لحاظ شده است و آن‌هایی هم که چهار فرزند و بیشتر دارند از خدمت وظیفه عمومی معاف خواهند شد.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: این قانون، هم شامل کسانی که در حال خدمت هستند و هم کسانی که غیبت دارند، می‌شود و لذا تعداد افرادی که شامل این قانون می‌شوند، قابل توجه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار