مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور تأکید کرد؛

ضرورت حمایت و تکریم از خادمان قرآنی

«انجم شعاع» بر ضرورت شناسایی، حمایت و تکریم از خادمان قرآنی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ - 31May 2023

ضرورت حمایت و تکریم از خادمان قرآنیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، پنجمین همایش تکریم از چهره‌های قرآنی قائمشهر عصر امروز با حضور آیت الله «علی معلمی» امام جمعه قائمشهر و عضو مجلس خبرگان، «محمد انجم شعاع» مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور، «روح الله سلگی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، «علی رجبی وندچالی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، «مولایی» فرماندار، «زارعی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ «قزلباش» فرمانده سپاه شهرستان قائمشهر، «خنکدار» فرزند سردار شهید خنکدار و معاونت مالی شهرداری، تولیت حوزه‌های علمیه شهرستان قائمشهر و جمعی از مسئولان شهری و شهرستانی، چهره‌ها، فعالان و خادمان قرآنی شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر برگزار شد.

«محمد انجم شعاع» مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور با بیان اینکه بیش از ۳ هزار ساختار حقوقی و ۵ هزار و ۲۰۰ خانه قرآن شهری، روستایی و عشایری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در هر خانه دو معلم و در هر موسسه ۱۰ معلم مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: استان مازندرضرورت حمایت و تکریم از خادمان قرآنیان بواسطه عشق ذاتی و درونی مردم استان و تلاش سالیان دراز موسسه‌های قرآنی همیشه بعد از تهران بالاترین جمعیت ساختار مردمی را در محافل قرآنی داشته و ثمره آن را امروز مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور با بیان اینکه تعداد کثیری از معلمین و مروجین قرآنی در سطح کشور برای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی و اُنس با قرآن فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه مسئولین، شناسایی، حمایت و تجلیل از این خادمان قرآنی است تا کسانی که در این عرصه به هر میزان دانش مدیریتی و آموزشی دارند ترغیب به توسعه فرهنگ قرآنی شوند.

انجم شعاع با اعلام اینکه شعاع جای خالی برگزاری همایش امروز مازندران در کشور احساس می‌شد، اضافه کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر رونق جلسات خانگی قرآن و اینکه موسسات بخشی از فعالیت‌های خود را به جلسات خانگی اختصاص دهند، تاکید شده است.

«حمیدرضا خنکدار» فرزند سردار شهید خنکدار  نیز افزود: جشنواره‌ها و برنامه‌های مهم فرهنگی در سال گذشته با همت شهرداری قائمشهر برگزار شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به برگزاری بیست و دومین و بیست و سومین جشنواره نسیم حیات، برگزاری شانزدهمین و هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور، برگزاری جشنواره اردیبهشت مقاومت، نخستین یادواره شهدای منتسب به شهرداری قائمشهر، ویژه برنامه‌های عید غدیر و نخستین جشنواره فرهنگ قرآنی رضوان اشاره کرد.

همچنین معاون اداری مالی شهرداری قائمشهر در این همایش به بیان مهم‌ترین اقدامات شهرداری قائمشهر در حوزه فرهنگی پرداخت و اظهار امیدواری کرد: شاهد تکرار چنین برنامه‌هایی که موجب رشد و توسعه فرهنگ در شهرستان قائمشهر می‌شود، باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار