برگزاری جلسه هم‌اندیشی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه با قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا

جلسه هم اندیشی برنامه‌های اجرایی دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با مسئول حادم قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا امروز برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ - 31May 2023

جلسه هم اندیشی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان با قرارگاه منطقه ای غرب نزاجابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، جلسه هم‌اندیشی در برنامه‌های اجرایی دفاع مقدس امروز با حضور سرهنگ «محمد مرادی» مسئول امور پیشکسوتان، «آذر آزادی» مسئول امور هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سرهنگ «مهرداد قنبری» مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد.

سرهنگ قنبری مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در این نشست با اشاره به تعاملات خوب این قرارگاه با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اظهار داشت: در حوزه فرهنگی، پیشکسوتان، هنری و سینمایی، راهیان نور، اسناد و کتب دفاع مقدس، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین برگزاری یادواره‌هایی با موضوع ایثار و شهادت تعاملات خوبی با اداره کل حفظ آثار استان داریم.

وی افزود: در بحث مقالات دانشنامه دفاع مقدس نیز با همکاری فرماندهان پیشکسوت توانسته ایم تعدادی از مقالات مرتبط با اشخاص و فرماندهان و عملیات هایی که  ارتش در آن حضور داشته است را تدوین کنیم.

سرهنگ «محمد مرادی» مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه گفت: این اداره کل هر ساله به مناسبت آغاز هفته  دفاع مقدس از پیشکسوتان و رزمندگان استان در در همایش سراسری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد کرد که امسال هم این برنامه با مشارکت همه ارگان های نظامی و ادارات سطح استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: معرفی پیشکسوتان ارتش به این اداره کل، سرکشی و دیدار با خانواده معظم پیشکسوتان ، تهیه مستند از خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان و نشر در فضای مجازی از جمله برنامه هایی است که در سال های گذشته نیز با همکاری مدیریت حادم قرارگاه منطقه ای غرب ارتش انجام شده و امسال نیز با قوت بیشتری انجام خواهد گرفت.

آذر آزادی مسئول امور هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن استقبال از پیشنهاد تهیه مستندهای کوتاه با محوریت خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان به ویژه پیشکسوتان ارتش گفت: با توجه به اهمیت نشر فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه بیان ایثارگری‎های شهدا و رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس باید تلاش کنیم تا با تولید محتواهای جذاب و تاثیرگذار نه تنها در رسانه ملی بلکه در فضای مجازی نیز این آثار را نشر بدهیم. 

وی خاطر نشان کرد: تهیه سرودهای مردمی با محتوای ارزشی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، تولید آثار نمایشی و موسیقیایی با محوریت ایثار و مقاومت از جمله مواردی است که می‌توان در نشر در فضای مجازی از آن ها بهره برد. در راستای اجرای برنامه های هنری و سینمایی و همچنین جمع آوری خاطرات مادران و همسران شهدای ارتش آمادگی این اداره کل را اعلام کرد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها