فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه آرزوی همرزم شهیدش را برآورده کرد

امیر سرتیپ دوم مرادبکی گفت: سرعت عمل بالا یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نیروی هوایی ارتش است که خلبانان ما این را در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر به منصه ظهور گذاشتند و امروز با تجارب همان سال‌ها و با امکانات داخلی، کلیه آموزش‌ها در کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ - 31May 2023

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه آرزوی همرزم شهیدش را برآورده کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «پرویز مرادبکی» فرمانده پایگاه هوایی شهید «نوژه» و ارشد نظامی ارتش در همدان با حضور در کلاس درس فرزند همرزم شهیدش «موسی‌الرضا پوررحمتی» که آرزو داشت با لباس خلبانی در محل تحصیل فرزندش حضور یابد تا پسر به پدر که حافظ امنیت کشور است افتخار کند، جامه عمل پوشاند.

سرتیپ دوم مرادبکی در جمع همکلاسی‌های فرزند شهید پوررحمتی اظهار داشت: امروز امنیت کشور عزیزمان را مرهون فداکاری و ایثارگری شهدایی همچون شهید خلبان پوررحمتی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با ترفند‌ها و پروژه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار به کشور هجمه وارد می‌کنند و به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: اگر امروز حامی و پشتیبان کشور باشیم و در مقابل مکر و حیله دشمن استقامت کنیم، هیچ دشمن مستکبری توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

امیر سرتیپ دوم مرادبکی خاطر نشان کرد: تمام این مجاهدت‌ها و ایثارگری که توسط رزمندگان در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی انجام شده به‌خاطر غیرت، حفظ ناموس و شرف کشور و ملت صورت گرفته است، چنانچه در دفاع مقدس به‌خاطر پیکر مطهر یک دختر ایرانی ۱۲ شهید تقدیم انقلاب و ایران کردیم.

وی در ادامه با اشاره به جنگ سوریه و حوادث آن با بیان اینکه ما هشت سال در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح ایستادیم و با کل دنیا جنگیدیم و به فضل الهی به پیروزی رسیدیم و امروز در شرایط اقتدار هستیم، افزود: وظیفه ما ایجاد امنیت در کشور و وظیفه شما عزیزان تلاش مجاهدانه در تحصیل، تفکر و تدبر همراه با ارتقا بصیرت در خنثی‌سازی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است تا از آن سوءاستفاده نکنند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه با بیان اینکه اگر دشمن احساس می‌کرد ما ضعیف هستیم حمله می‌کرد، گفت: ما هر روز پرواز می‌کنیم و برای مقابله و رویارویی با دشمن آماده هستیم و امنیت، خط قرمز ماست و هرکس بخواهد از این خط عبور کند با قدرت در مقابلش خواهیم ایستاد تا شما عزیزان کشور را بسازید.

ارشد نظامی ارتش در همدان تصریح کرد: سرعت عمل بالا یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نیروی هوایی ارتش است که خلبانان ما این را در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر به منصه ظهور گذاشتند و امروز با تجارب همان سال‌ها و با امکانات داخلی، کلیه آموزش‌ها در کشور انجام می‌شود.

گفتنی است، شهید «موسی‌الرضا پوررحمتی» خلبان زبده و فداکار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز اول مهر سال ۱۳۵۱، در شهرستان بیجار در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

در سال ۷۲ وارد دوره مقدماتی آموزش خلبانی در دانشگاه هوایی شهید ستاری تهران شد و پس از چهار سال آموزش، برای گذراندن دوره کامل به پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان منتقل شد و پس از سه سال با پایان دوره‌های آموزشی در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان خلبان جنگنده به پایگاه هوایی شهید نوژه همدان منتقل شد.

این خلبان دلاور و تیزپرواز در روز هفتم آبان سال ۱۳۸۲ در حین انجام ماموریت به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار