استاندار مرکزی:

تولید آرد و نان کامل در قانون برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد

مخلص الائمه با ارائه پیشنهادی به نمایندگان مجلس در خصوص نهضت احیای نان کامل، گفت: امیدواریم در قانون برنامه هفتم توسعه موضوع تولید آرد و نان کامل به‌عنوان یک مطالبه موردتوجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ - 31May 2023

تولید آرد و نان کامل در قانون برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی امروز (چهارشنبه) در رویداد ملی احیای نان کامل در استان مرکزی اظهار داشت: نهضت احیای نان کامل مطالبه‌ی چندین ساله بزرگان این عرصه و علاقه‌مندان به شیوه صحیح تغذیه در کشور و به‌ویژه نان به‌عنوان قوت غالب سفره مردم ایران بوده است.

مخلص الائمه اظهار کرد: توانستیم با یک کار جمعی و مشارکتی یک ساله به این نقطه برسیم که شاید گام اول این نهضت باشد و تداوم آن نیازمند مشارکت گسترده از ناحیه همگان است.

استاندار مرکزی با ارائه پیشنهادی به نمایندگان مجلس افزود: امیدواریم در قانون برنامه هفتم توسعه موضوع تولید آرد و نان کامل به عنوان یک مطالبه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نان سفیدی که در حال حاضر عرضه می‌شود به‌ دلایل متعددی دارای کیفیت و ارزش غذایی کافی نیست و نانی که با آرد فاقد مواد مغذی عرضه می‌شود ذائقه مردم را تغییر داده لذا باید با یک فرهنگ‌سازی این ذائقه را تغییر دهیم.

مخلص الائمه اظهار کرد: در استان مرکزی تلاش شد که ذائقه مردم را به سمت استفاده از نان کامل تغییر دهیم و امروز با استقبال ویژه مردم صف نانوایی‌های نان کامل شلوغ است و تأکیدداریم خبازی هایی که تمام استانداردهای تولید نان را رعایت کنند به این نهضت بپیوندند.

استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم فراگیر شدن نهضت احیای نان کامل در کشور گفت: با استانداران جلساتی را داشته‌ایم البته تعداد کارخانجات تولید آرد کامل در کشور کم است و یک کارخانه در شهرستان آشتیان کافی نیست چراکه کارخانجات فعلی توان تولید آرد کامل را ندارد.

وی اضافه کرد: در زمینه احیای نان کامل دو کار مهم را باید دنبال کرد. تغییر ذائقه مردم و اصلاح شیوه آرد از جمله ضروریات است.

مخلص الائمه بیان کرد: اضافه کردن سبوس به نان حین پخت شیوه مضری است اما نان کامل با آردی پخت می‌شود که شامل سبوس و جوانه گندم است و با پشتیبانی تعدادی از سازمان‌های حوزه سلامت از این نهضت یک کار استاندارد و صحیح را دنبال می‌کنیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: راه بسیار بلندی در پیش داریم و در این رویداد ملی به دنبال این هستیم که در سراسر کشور خبازان خوب ما به صورت فراگیر به این نهضت بپیوندند و مردم بخشی از سلامتی خود را از این مسیر تأمین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار