به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاعپرس، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجهفرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتوگویی تلویزیونی اظهار داشت: پرواز بالگشایی هواپیمای سیمرغ بعد از خارج شدن هواپیما از کارخانه در سال پیش و انجام تستهای استاندارد زمینی انجام شد.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه این پرواز موفقیتآمیز بود، افزود: پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تأییدکننده موفقیت این پرواز بود.
امیر «خواجهفرد» با اشاره به مدت ۲۰ دقیقهای پرواز بالگشایی هواپیمای سیمرغ اظهار داشت: این پرواز شامل استاندارهایی همانند نبستن ارابه فرود هواپیما و سرعت و ارتفاع مشخص است که با موفقیت پشت سر گذاشته شد. در جمهوری اسلامی ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستور کار است.
وی ادامه داد: در این طرح به دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود هشت سال مراحل طراحی، تولید و انجام تستهای آن به طول انجامید و بعد از تست بالگشایی باید با همکاری سازمان سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال گرفتن صلاحیت پروازی این هواپیما باشیم.
امیر خواجهفرد با بیان اینکه براساس مطالعات راهبردی، جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد هواپیمای ترابری نیاز دارد، عنوان کرد: ساخت دومین فروند از این هواپیما در دستور کار است که پیشرفت ۳۰ تا ۳۵ درصدی داشته است.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی درباره کاربری این هواپیما، گفت: این هواپیما میتواند ۵۲ سرباز یا ۳۲ چتر باز را حمل کند و یا با ۲۴ تخت به عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود.
انتهای پیام/ 113