نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

کیفیت آرد و نان مورد توجه جدی مسئولان باشد

آیت الله دری نجف آبادی گفت: نان کامل ضامن بدن سالم و سلامت جامعه است و باید در مورد کیفیت آرد، گندم و پخت نان تدبیر ویژه شود.
کد خبر: ۵۹۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ - 31May 2023
کیفیت آرد و نان مورد توجه جدی مسئولان باشدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک،آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز چهارشنبه در همایش نهضت احیای نان کامل در استان مرکزی اظهار داشت: بخش‌های کشاورزی و تجارت و صنعت در رابطه با تولید نان مردم توجه ویژه داشته باشند. در راستای کیفیت تولید گندم باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا شاهد نتایج خوب آن باشیم.
 
وی افزود: نان قوت غالب و یک غذای کامل در جامعه ماست و باید نسبت به کیفیت‌بخشی تولید نان از گندم تا تولید آرد و در نهایت پخت نان تدبیر کرد و اقدام ویژه‌ای داشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نان تولیدی باید کیفیت لازم و مواد مغذی مناسب را برای بدن انسان داشته باشد لذا این حوزه نیازمند هزینه کرد و سرمایه گذاری است.
 
دری نجف آبادی با تاکید بر بهداشت نان گفت: مواد اصلی و پروتئین در سبوس گندم ذخیره شده لذا نباید سبوس را از نان و گندم حذف کرد. شرط تولید نان کامل تولید آرد کامل است و در تولید آرد کامل باید مراحل لازم اجرا و رعایت شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی مراکز علمی، دانشگاه‌ها، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، دولت و مجلس باید با انجام کارهای علمی و تخصصی زمینه تولید نان با کیفیت در کشور را فراهم کنند.
 
دری نجف آبادی با بیان اینکه نان جزو مهمترین مسائل در کشور است گفت: امیدواریم این نهضت که در استان مرکزی راه اندازی شده به تمام کشور تعمیم داده شود؛ دولت و مجلس باید یک نهضت عزت آفرین در خصوص نان و تولید گندم مناسب راه بیندازند چراکه اگر آب و نان و تغذیه سالم شود هزینه در بخش درمان کم خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: در گذشته دور ریز نان وجود نداشت اما در حال حاضر به سبب بی کیفیتی آرد و نان بخشی از این نان دور ریز می‌شود که این معضل باید اصلاح شود.
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار