وزیر کشور عراق در دیدار با فرکانده فراجا:

آمادگی همکاری با ایران برای تسهیل در تردد، پذیرش و اقامت زائران اربعین حسینی/ پلیس ایران ممتاز است

عبدالامیر الشمری با بیان اینکه پلیس ایران ممتاز است، گفت: تمایل داریم که پلیس ایران در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح، جرایم سایبری و ... تجربیات خود را به پلیس عراق انتقال دهد.
کد خبر: ۵۹۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ - 01June 2023

آمادگی همکاری با ایران برای تسهیل در تردد، پذیرش و اقامت زائران اربعین حسینی/ پلیس ایران ممتاز استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور با سرلشگر «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور و رئیس پلیس جمهوری عراق در ستاد فراجا دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار صمیمی در ارتباط با تبادل اطلاعات و تجربیات پلیس دو کشور در حوزه­‌های آموزشی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سلاح، برخورد با جرایم سایبری، قاچاق سازمان یافته، انسداد مرز، تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی (ع) و ... بحث و گفت‌وگو شد.

سرلشگر عبدالامیر الشمری در این دیدار اظهار داشت: طی مدتی که با هیئت همراه به کشور ایران سفر کردیم پلیس ایران را به واسطه انجام ماموریت ها پلیس خوب و ممتاز می دانیم؛ تمایل داریم که پلیس ایران در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح، جرایم سایبری و ... تجربیات خود را به پلیس عراق انتقال دهد.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای انتقال تجربیات را با کشور ایران اسلامی در تمامی حوزه ها داریم به برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و توافقات 2 کشور برای تسهیل در تردد زائران اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در ارتباط با صدور گذرنامه زیارتی و تسهیل در تردد در مرزها بین 2 کشور صورت گرفته است و دولت عراق آمادگی دارد با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تسهیل در تردد زائران، پذیرش و اقامت آن ها همکاری تنگاتنگی داشته باشد و در این زمینه توافقات زیادی انجام شده است و برخی موارد مورد نیاز در این راستا نیز در کمیته مشترک بین 2 کشور بررسی و اقدامات موثرتری انجام خواهد شد.

وزیر کشور دولت عراق همچنین عنوان کرد: امسال شاهد حضور میلیونی زائران خواهیم بود که کنترل این موضوع نیازمند برنامه ریزی های اصولی و دقیق است که با برگزاری جلسات در قالب کمیته دوجانبه ان شاالله شاهد نتایج مطلوب و موثری در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار