معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی:

جمهوری اسلامی در ساخت شناورهای دریایی در جهان حرف برای گفتن دارد

امیر دریادار «سیاری» گفت: جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که در ساخت شناور دریایی، ماندن در دریا و پایش در دریا‌های دوردست حرف برای گفتن دارد.
کد خبر: ۵۹۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 01June 2023

جمهوری اسلامی در ساخت شناورهای دریایی در جهان حرف برای گفتن داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در اولین دوره مسابقات شناور‌های هوشمند در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر در جمع خبرنگاران هوشمندسازی تجهیزات را برای مقابله با تهدیدات در آینده حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در نیرو‌های مسلح از جمله نیروی دریایی شروع شده و نتایج ارزشمندی داشته است.

وی با عنوان اینکه از سال‌های قبل در زمینه نوسازی تجهیزات تلاش‌هایی شروع شد، افزود: تاکنون در زمینه شناور‌های سطحی و زیرسطحی و دیگر تجهیزات مورد نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تر دسترسی پیدا کردیم.

دریادار سیاری با اظهار اینکه هوشمندسازی تجهیزات و مهمات با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مدنظر قرار گرفته است، حرکت به سمت هوش مصنوعی را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: در قرارگاه جهاد علمی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه فجر فناوری‌های پیشرفته را پیگیری می‌کنیم و این مسائل در دانشگاه‌های ارتش نیز پیگیری می‌شود تا دانشجویان وارد میدان و کار شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چندین نمونه شناور سطحی و زیرسطحی با تفکر دانشجویی و هوشمند در دانشگاه دریایی ساخته شده است، این حرکت را مبارک توصیف کرد و ادامه داد: با این حرکت‌ها می‌توان به مرور زمان به نتیجه مدنظر دست یابیم.

دریادار سیاری با اظهار خرسندی از برپایی مسابقات شناور‌های هوشمند تصریح کرد: حرکت بسیار ارزشمندی در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر صورت گرفته است و دیگر دانشگاه‌ها نیز در موضوعات تخصصی اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

وی نقش فناوری را در آینده بسیار مهم دانست و خواستار توجه به فناوری‌های نوین شد و اضافه کرد: حرکت به سمت فناوری جدید برای تأمین تجهیزات مورد نیاز ارزشمند و خوب است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از تلاش و اقدام ناوگروه ایرانی ۸۶ و مأموریت دور دنیا اظهار داشت: مهمترین موضوع در این زمینه آن است که ساخت این شناور تمام ایرانی صورت گرفته است و توانست در دریا‌های دوردست با شرایط جوی متفاوت و اقیانوس‌ها حضور داشته باشد و مأموریت مهم را انجام دهد.

دریادار سیاری با بیان اینکه ناوشکن دنا تمام ایرانی است و توانمندی ما را در ساخت، طراحی، دانش و ساخت ناوشکن اثبات کرده است، اذعان داشت: به جایی رسیدیم که در دنیا حرف برای گفتن داریم و ما در ساخت شناور دریایی، ماندن در دریا و پایش در دریا‌های دوردست حرف برای گفتن داریم و توانمندی علمی و فناوری را نمایان می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار