مسئول بسیج رسانه کشور:

جهاد امید آفرینی از مهمترین موضوعات در رسانه است

«کارآموزیان» گفت: این روزها جای خالی جهاد امید آفرینی در رسانه‌ها بسیار احساس می‌شود و رسانه‌ها باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ - 02June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «مرتضی کارآموزیان» مسئول بسیج رسانه کشور در آئین افتتاح دفتر بسیج رسانه مراغه اظهار داشت: آذربایجان شرقی استان شهیدان باکری، جباری، حسن باقری و غلامحسین افشردی است، در کانون‌ها اتفاق خوبی را رقم می‌زنیم و جشنواره‌هایی چون ابوذر را داریم و تغییر رویه دادیم و به دنبال کشف مسئله هستیم.

کارآموزیان ادامه داد: سه اصل در رسانه برای تأثیرگذاری مهم است؛ اولین مورد قالب و چارچوب است که مراغه ۵۰ رسانه مجوز دار و صفحه مجازی دارد و ۵۰ هزار نفر در آن مشغول هستند و دومین موضوع محتوا است که در فتنه اخیر اواخر شهریور ماه به آن دچار شدیم و بزرگترین جنگ جهانی و ائتلاف رسانه‌ای را پشت سر گذاشتیم و درگیر نبردی داشتیم که بحث اطلاعاتی و نفوذی بود و متأسفانه برخی رسانه‌ای‌ها درگیر این فتنه شدند.

مسئول بسیج رسانه کشور افزود: آذربایجان شرقی اهمیت بسیاری برای دشمن دارد، حجم رسانه که افزایش می‌یابد، خطاها هم بیشتر می‌شود و در این استان حتی یک نفر بازداشتی رسانه‌ای هم نداشتیم و تولید محتوای عالی و خوب داشتند به‌گونه‌ای که امام جمعه شما وقتی سخنرانی می‌کند، سخنان او ملی شده و نکته نظرات او ترجمه هم می‌شوند پس مشکل محتوا هم نداریم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی مفهوم سازی است، جبهه مقابل ما، منافقین چند نفر هستند؟ ما محتوا تعیین می‌کنیم آن‌ور محتوا می‌سازد و ما تبعیت می‌کنیم، در موضوعات مختلف، مناظرات و موضوعات اجتماعی و سیاسی یک روایت ساخته می‌شود اما باید کلان روایتی ساخته شود و حلقه مفقودی آن در استان شما دیده می‌شود و باید در کشف مسئله تلاش کنید و در کنار آن به سواد رسانه‌ای مردم کمک کنید.

کارآموزیان گفت: سابقه رسانه‌ای مراغه از تمام کشور بیشتر است و مشاهیر مختلفی در خود پرورانده است و هر عنصری که می‌بینیم و مربوط به فرهنگ پیشرفت ایران اسلامی می‌شود، شهرستان شما دارد.

مسئول بسیج رسانه کشور متذکر شد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۲۲ بار در مورد رسانه ایراد سخن داشتند و هیچ قشری نداریم که امام از آنها درخواستی داشته باشند اما از اهالی رسانه درخواست داشتند و گاهاً هم گلایه.

ویبا بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود به امید آفرینی و جهاد تبیین اشاره کردند، اضافه کرد: سه جهاد را در بسیج رسانه شروع کرده‌ایم، در جهاد خدمت که اتفاقات بزرگی رقم خورده، جهاد تبیین که جزو وظیفه ذاتی و فرامین حضرت امام (ره) است و قرارگاه رسانه‌ای آن را شروع کرده‌ایم و موضوع سوم جهاد امید آفرینی است که جای آن بسیار خالی است.

کارآموزیان با تاکید بر اینکه تأثیرگذاری ما در این موضوعات زیر ده درصد بوده و بحث روایت مطرح است، گفت: دشمن اگر روایت اول را جا بیندازد هرچه به مردم بگوییم باور نمی‌کنند؛ دیدن ۱۰ درصد، شنیدن ۲۰ درصد و دیدن با شنیدن ۵۰ درصد در مردم تأثیرگذاری دارد و به شبکه‌های اجتماعی که رفتیم و فضا تعاملی‌تر شد و خود بحث کردن در شبکه‌های اجتماعی ۷۰ درصد تأثیر دارد.

وی گفت: در اردوهای پیشرفت که رسانه به آن راویان پیشرفت می‌گوید، یکی از برنامه‌های اصلی ما است و اهالی رسانه باید باید پیشرفت را ببینند چراکه تأثیر گذاری و دیدن و تجربه ۹۰ درصد است و طرح بعدی ما دیدبانی رسانه است تا هر ماه یک معضل روایت شود اما هیچ رسانه‌ای در دنیا ۱۰۰ درصد تأثیر نداشته است اما ۹۵ درصد را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار