رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش:

نجات واقعی بشریت در ارتباط با قرآن است

حجت‌الاسلام دهدار با تاکید بر اینکه باید تار و پود جامعه ما قرآنی شود، گفت: نجات واقعی بشریت در ارتباط با قرآن است.
کد خبر: ۵۹۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ - 02June 2023

نجات واقعی بشریت در ارتباط با قرآن استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در مراسم اختتامیه طرح خانه‌های قرآنی این ستاد، اظهار داشت: آشنایی با متون و مفاهیم قرآن بسیار مهم است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دهدار افزود: خانه‌های قرآنی باید از ناحیه مادران شکل بگیرد چرا که مادران هم نقش مادری دارند و هم می‌توانند نقش استادی داشته باشند.

رییس اداره عقیدتی ستاد ارتش خطاب به خانواده‌ها اظهار داشت: شما خانواده‌های عزیز که حامل قرآن هستید و توجه به معارف این کتاب نورانی را سرلوحه زندگی خود و فرزندانتان قرار داده‌اید مایه مباهات و افتخار ارتش هستید و بدانید که نجات واقعی بشریت در ارتباط با قرآن است.

وی به توصیه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب زندگی و رمز حیات است و باید برای ترویج معارف قرآنی و عمل به مفاهیم آن تلاش کنیم تا بتوانیم قرآن را از مهجوریت بیرون آوریم چرا که در آیه ۳۰ سوره فرقان، شکوه پیامبر از امتی است که قرآن را ترک کرده و به واسطه این بی توجهی قرآن در بین جامعه مهجور مانده است.

حجت الاسلام دهدار با اشاره به سفارش حضرت علی (ع) در عمل به قرآن و سبقت گرفتن در این امر گفت: باید تار و پود جامعه ما قرآنی شود. کسانی که با این کتاب آسمانی انس و الفت می‌گیرند، حاضر نیستند شیرینی این دلبستگی را با چیز دیگری عوض کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به بخش‌هایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام (ره) در خصوص توجه به قرآن گفت: حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه توجه به قرآن توسط مسلمانان را برای رهایی از سیطره بیگانگان و زورگویان مهم دانسته و تاکید داشتند که هر کس می‌خواهد آزاده باشد باید به قرآن متوسل شود.

حجت الاسلام دهدار انس نوجوانان و جوانان را با قرآن از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانسته و خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب انس فرزندان با قرآن و توجه به مفاهیم آن را بسیار باارزش دانسته‌اند.

در این مراسم که امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش نیز حضور داشت، از ۲۰۰ منتخب و برگزیده این طرح قرآنی تقدیر شد.

در طرح خانه‌های قرآنی ستاد ارتش چهار هزار و ۵۱۸ نفر شرکت کردند که ۴۶ نفر از منتخبین در مرحله نهایی توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار