مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تشریح کرد؛

جزئیات اقدامات سازمان بهشت زهرا برای برگزاری مراسم ارتحال امام

تاجیک مجموعه اقدامات سازمان بهشت زهرا (س) برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ - 02June 2023

جزئیات اقدامات سازمان بهشت زهرا برای برگزاری مراسم ارتحال امامبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «جواد تاجیک» شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) به تشریح اقدامات و برنامه‌های این سازمان در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

تاجیک گفت: انسداد ترافیکی مورد نیاز با هماهنگی پلیس راهور، جابجایی زائران با ۴۰ دستگاه ماشین برقی، خط کشی پارکینگ‌ها و معابر منتهی به مراسم، مناسب سازی پارکینگ استقرار اتوبوس استان‌ها، آسفالت معابر و لکه گیری پارکینگ‌ها، تهیه و نصب بنر‌های ویژه مراسم و هدایت مسیر زائرین و آماده سازی ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل به شمار می‌روند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) افزود: در حوزه فضای سبز نیز برای آماده سازی محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) اقداماتی نظیر انجام گلکاری، علف زنی، چمن زنی و آماده سازی آبنما انجام شده است. همچنین به منظور آماده سازی محدوده حرم در زمان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در قالب یک طرح جهادی رنگ آمیزی جداول، سطل‌های زباله و مخازن آهنی صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یادآور شد: یکی از این برنامه ها، رویداد هنری امام امت- امت امام بود که از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت با حضور جمعی از هنرمندان کشور در حرم مطهر امام و بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این رویداد هنرمندان منتخب کشورمان به تولید آثار فاخر گرافیکی، تصویرسازی، پادکست و حروف نگاری پرداختند.

تاجیک اظهار کرد: برخی از آثار تولید شده در رویداد هنری امام امت- امت امام در قالب پوستر چاپ و به عنوان هدیه فرهنگی به بسیاری از سازمان‌ها ارسال شده است؛ همچنین تمام آثار هنری تولید شده در این رویداد هنری جهت بهره برداری در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران و مترو قرار گرفته‌اند.

شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) سوگواره هنری امام امت- امت امام است که در فضای مجازی و نشریات اطلاع رسانی شده و علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ خرداد آثار خود را از طریق سایت honareheyat.com به دبیرخانه دائمی این سوگواره هنری ارسال کنند.

تاجیک ایجاد گذرگاه فرهنگی از مسیر گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تا حرم مطهر امام خمینی (ره) را از دیگر برنامه‌های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: در این گذرگاه فرهنگی حدود ۴۰ موکب ستاد مردمی ارتحال امام خمینی (ره) با محوریت و ابتکار عمل سازمان بهشت زهرا (س) به انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله اکران فیلم‌های مستند با موضوع امام خمینی (ره) و پذیرایی می‌پردازند.

وی پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی را به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های سازمان بهشت زهرا (س) در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) برگزاری اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی در شبستان امام خمینی (ره) را از ابتکارات فرهنگی این سازمان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: همزمان با این اجتماع نیز برنامه‌های مختلفی در قطعات گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با موضوع تفکرات امام و پیاده روی به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها