امام جمعه شاهرود:

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در مبارزات، بیداری و توجه به اهداف کلان ملت ایران ایجاد کرد

حجت‌‌الاسلام «امینی» گفت: اهداف و روش دیگر نهضت‌ها با قیام ۱۵ خرداد تفاوت داشت، این نهضت نقطه عطفی در مبارزات، بیداری و توجه به اهداف کلان ملت ایران ایجاد کرد.
کد خبر: ۵۹۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 02June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیت بزرگواری است که حق بر امت اسلام، موحدان و بشریت دارد.

وی با بیان اینکه ترویج مکتب اهل بیت(ع) در راستای خدمت به بشریت و مستضعفان از رسالت‌های این بزرگوار بود، ابراز کرد: شاید ده‌ها سال باید بگذرد تا شخصیت و تاثیراتی که امام(ره) در دوران معاصر داشتند، برای ملت و نسل‌های بعد آشکار شود.

امام جمعه شاهرود به سالگرد انتصاب رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: موفقیت و رفع خطرها طی بیش از سه دهه مرهون راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام امینی با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد، ابراز کرد: قیام ۱۵ خرداد حلقه وصلی بین منظومه نهضت‌های تنباکو، مشروطه، نفت و پیروزی ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه در همه مراحل این نهضت‌ها، هویت شیعی و مرجعیت دینی دیده می‌شود، اظهار کرد: همه نهضت‌های قبل زمینه‌سازی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را فراهم کردند.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به اینکه اهداف و روش دیگر نهضت‌ها با قیام ۱۵ خرداد تفاوت داشت، افزود: این نهضت نقطه عطفی در مبارزات، بیداری و توجه به اهداف کلان ملت ایران ایجاد کرد.

حجت الاسلام امینی به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویب تعدادی از قوانین تاثیرگذار موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی این مجلس را انقلابی نامیدند و از نمایندگان حمایت کنند.

وی به تعدادی از مصوبات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: تصویب اقدام راهبردی در برابر تحریم، حمایت از قانون کسب و کار، تسهیل صدور مجوزها، واقعی سازی بودجه، اصلاح نظام بانکی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مالیات بر منازل خالی و ساماندهی وضعیت خودرو، از جمله اقداماتی است که در این دوره از مجلس آغاز شد.

امام جمعه شاهرود به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل مهار تورم کنترل نرخ ارز است که به غلط در اقتصاد کشور تاثیرگذار شده است.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: وابستگی به دلار و ارزهای خارجی به مصلحت کشور نیست، این در حالی است که بسیاری از کشورها به دنبال رهایی از این وابستگی هستند.

خطیب جمعه شاهرود ایجاد روابط با کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان را راهبرد هوشمندانه دولت سیزدهم برشمرد و ابراز کرد: این روابط برای تمامی کشورهای اسلامی مفید است.

انتهای پبام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار