امام جمعه همدان:

امام خمینی نقش مردم را در مراقبت از انقلاب موثر می‌دانستند

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه در عرصه مراقبت از انقلاب حضرت امام (ره) نقش مردم را برجسته می‌دانستند، گفت: به نااهلان می‌گوییم که مردم اجازه نخواهند داد مسیر امام (ره) ناکام بماند.
کد خبر: ۵۹۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 02June 2023

امام خمینی نقش مردم را در مراقبت از انقلاب موثر می‌دانستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: تحقق اسلام در جامعه و به میدان آوردن دین و معنویت از اهداف حضرت امام (ره) بود. ایشان ثابت کردند که دین در مدیریت اجتماعی می‌تواند حضور داشته باشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) بر موضوع جنگ بین غنا و فقر تأکید داشتند و مردم را برای حضور در این عرصه دعوت می‌کردند. جنگ بین غنا و فقر، به معنای جنگ بین حق و باطل، مبارزه با استکبار و استعمار و سلطه جویی و زیادی خواهی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام خمینی (ره) سعادت دنیا و آخرت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانستند، گفت: امام (ره) مردم را به مبارزه با ساختار اقتصادی دعوت می‌کند که در درون خودش تبعیض دارد و خروجی قسمتی از آن مرفه بی درد و قسمتی از آن تولید فقیر است.

وی ادامه داد: نگرانی امام خمینی (ره) این بود که اگر حکومت و انقلاب به دست نااهلان بیفتد، دین ضعیف می‌شود و آن کسی که درصدد تقویت جبهه مستضعف نباشد نااهل است. کارمندی که وارد مجموعه‌ای می‌شود و بنای او اذیت کردن و عصبانی کردن مردم است، او هم نااهل است.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه در عرصه مراقبت از انقلاب حضرت امام (ره) نقش مردم را برجسته می‌دانستند، افزود: به نااهلان می‌گوییم که مردم اجازه نخواهند داد مسیر امام (ره) ناکام بماند. مردم به وصیت امام (ره) در حمایت از رهبر معظم انقلاب عمل خواهند کرد و این مسیر را ادامه خواهیم داد و بدانید که این مسیر بن بست ندارد.

وی با اشاره به اینکه  فرد انقلابی به معنای واقعی حامی مستضعفان و در مبارزه با مستکبران خارجی و داخلی است، اضافه کرد: گاهی از موارد افراد برای رأی آوردن در انتخابات اصول مسلم دین را زیر سوال می‌برند و برای منافع سیاسی و اقتصادی دست به تحریف مبانی امام(ره) می‌زنند.

امام جمعه همدان  در بخشی دیگر از سخنانش گفت: دیپلماسی فعال دولت قابل تقدیر است و امیدواریم هر چه زودتر اثرات مثبت اقتصادی این فعالیت‌ها در جامعه خودش را نشان دهد.

وی در پایان متذکر شد: در استان همدان زحمات زیادی توسط استاندار انجام شده و سند چشم اندازی برای حل مشکل مسکن ارائه شده که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی و شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار