بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان؛

قیام خونین ۱۵ خرداد مسیر احیای تمدن بزرگ اسلام را هموار ساخت

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به‌مناسبت سی و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۹۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ - 03June 2023

قیام خونین ۱۵ خرداد به برکات روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) زمینه احیاء تمدن بزرگ اسلام را در جهان هموار ساختبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های فاع مقدس سمنان به‌مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم و پانزدهم خردادماه هر سال یادآور شخصیتی بزرگ و تاریخ ساز است که احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جاهلیت مدرن نام گرفت و با بصیرت، ژرف نگری و عظمت خود، نه تنها ایران را از سلطه بیگانگان و نظام پلید شاهنشاهی رهایی بخشید بلکه بستر‌های جنبش استقلال طلبی و آزادی خواهی را برای سایر ملل و جوامع تحت سلطه مستکبران و قدرت‌های شیطانی فراهم آورد.

بی‌تردید ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ نقطه‌ی عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب یکصد ساله‌ی اخیر ایران اسلامی به شمار می‌آید، امام خمینی (ره) عمر گرانبهای خود را وقف اسلام ناب محمدی (ص) و مسلمانان جهان به ویژه محرومان و مستضعفان کرد و با رهبری نهضت اسلامی، رژیم ستم‌شاهی پهلوی را سرنگون ساخت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنیان نهاد.

امام خمینی (ره)، ملت‌های مظلوم و ستمدیده را بیدار و به مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومین و مستضعفان رهنمون ساخت، اکنون به برکت رهنمود‌های امام ملت‌های مظلوم و مبارز، قوی و با عزت هستند و پیروان ایشان با صلابت و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آرمان او را پاس می‌دارند و در راه دفاع از حق قدم برمی دارند.

قیام پانزده خرداد به رهبری امام راحل درواقع نماد ظلم‌ستیزی، استبداد ستیزی، آزادی‌خواهی و اعتراض به سیاست‌های یک نظام سیاسی طغیانگر بودکه با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷، نظام مردم‌سالار دینی را بنیان نهاد و روح مقاومت و شجاعت را در جان همه آزادی‌خواهان دمید وزمینه احیاء تمدن بزرگ اسلام را در جهان هموار ساخت.

مسلماً قیام پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ برگ زرینی در تاریخ سیاسی ایران به شمار می‌آید و روشنگری‌های امام خمینی (ره) بر ضد سیاست‌های انحصارطلبانه نظام منحوس پهلوی، آغازی برای شکل‌گیری نهضتی فراگیر و تحولی بی‌بدیل در کشور شد.

امروز اگر چه ملت ایران در برابر تهاجم ترکیبی و بی سابقه دشمنان قرار دارند، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای عزیز انقلاب، قیام خونین ۱۵ خرداد، شهدای والا مقام جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و سلامت که نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی و مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی امام (ره) بوده توانسته قله‌های پیروزی را در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی فتح نماید.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ضمن تسلیت ۱۴ خرداد، سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران با وفایش در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ یاد و خاطره آن امام سفرکرده را گرامی داشته و به توفیق الهی در تداوم پاسداری از آرمان‌های والای بنیان‌گذار انقلاب و ثمرات خون پاک شهدا و به تلاش روزافزون برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی تحت لوای فرامین مقام عظمای ولایت همت خواهد گماشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها