معاون اقتصادی رییس جمهور مطرح کرد؛

لزوم ارتقای توانمندی‌های کشور در صنعت خودروسازی

«رضایی» گفت: باید بتوانیم در صنعت خودروسازی توانمندی‌های ایران اسلامی را هم در کیفیت تولید و هم در قیمت تمام‌شده خودرو به اثبات برسانیم تادر عرصه جهانی خود را مطرح کند.
کد خبر: ۵۹۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 03June 2023

ارتقا توانمندی‌های ایران اسلامی در صنعت خودروسازی در سطح جهانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس جمهور امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران در جریان بازدید از واحد خودروسازی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان اظهار داشت: انتظار می‌رود در صنایع خودروسازی بهتر از صنایع نظامی، پهپادسازی و موشکی عمل کنیم تا این صنعت در کیفیت و قیمت در عرصه جهانی مطرح شود.

وی با بیان این که رفع بخشی از نیاز بازار خودرو با واردات پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بازار خودرو در التهاب است و اکنون با تقاضای انباشته و تولید کم در برابر تفاضا مواجه هستیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به خروج برخی واحد‌های تولیدی از رکود، تصریح کرد: مشهود است طی ۲ سال گذشته تحرک در تولید ملی آغاز شده و کارخانجات تعطیل وارد چرخه تولید شدند و واحد‌های تولیدی که با پایین‌تر از ظرفیت کار می‌کردند، اکنون افزایش تولید داده‌اند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم در صنعت خودروسازی نیز توانمندی‌های ایران اسلامی را هم در کیفیت تولید و هم در قیمت تمام‌شده خودرو به اثبات برسانیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اضافه کرد: صنعت خودروسازی ایران باید آنقدر توانمندی داشته باشد تا در عرصه جهانی خود را مطرح کند.

رضایی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در جهان حرف برای گفتن دارد و بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا وسایل، تجهیزات، پهپاد نظامی و موشکی از ایران درخواست می‌کنند.

وی تصریح کرد: تفویض اختیارات از سوی رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه فرصت طلایی برای گره‌گشایی از مشکلات اساسی در اقتصاد کشور است و سران سه قوه با شجاعت و اهتمام ویژه به دنبال رفع مشکلات اقتصادی کشور و خروج اقتصاد از روزمرگی هستند.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: اصلاح نظام بانکی، حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، از جمله موارد مورد توجه سران سه قوه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها