مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان:

۱۵ خرداد حلقه وصل میان مردم و انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام «حقانی» گفت: شروع روشن شدن مردم در داستان انقلاب اسلامی از پانزدهم خرداد بود. ۱۵ خرداد حلقه وصل میان مردم و انقلاب اسلامی بود که با رهبری امام راحل به وقوع پیوست.
کد خبر: ۵۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 03June 2023

حجت‌الاسلام «غلامحسین حقانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: پانزدهم خرداد شروع حماسه انقلاب اسلامی و تفکر مردم سالاری و مبارزه با استکبار در ذهن مردم ایران اسلامی بود.

وی افزود: آمریکا لایحه ای را مصوب کرد که تسلط خود را بر ایران و مردم ایران بیشتر کند؛ در اینجا امام خمینی (ره) مخالفت شدیدی کردند که البته این مخالفت قبل‌تر از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود، ولی مهم این است که در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مردم همراه امام (ره) بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: برکت وجود ماه محرم و روز عاشورا شور شرکت در این قیام را افزایش می داد، خیلی ها سعی دارند که موضوع اصلی این قیام را به حاشیه بکشند اما نمی توانند چرا که اصلیت موضوع این ماجرا مربوط به لایحه کاپیتولاسیون است، امام راحل پس از متوجه شدن از نیت آمریکایی ها جلوی این نیروی پلید ایستاد و مردم نیز در این راه او را یاری کردند.

حجت الاسلام حقانی ابراز کرد: دشمن همیشه تلاشش بر این است فضای تحریف را در تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصا قیان پانزده خرداد حاکم کند و این موضوع ما را به تکریم این قیام مهم وا می دارد، اگر سری به سایت های خارجی بزنید سعی دارند امام را یک چهره زن ستیز معرفی کنند و بگویند امام راحل مخالف ورود زن به مجلس است در صورتی که این ها از پایه باطل است.

این مسئول عنوان کرد: امام خمینی ره در سال ۱۳۴۲ به ناتوانی و عجز آمریکا واقف شد و در زمانی که کسی جرعت بیان این موضوع را نداشت امام خمینی آن را بلند بیان کرد، اگر ۱۵ خرداد را جدی نگیریم دشمن به صورت جدی آن را تحریف خواهد کرد، اصل هدف قیام جلوگیری از تسط نیروی استکبار بر میهن اسلامی بود اگر ما به تعریف درست به این وقایع نپردازیم دشمن تحریفی که خوشایندش باشد را تعریف می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان تاکید کرد: اهمیت شهدایی که خالصانه و مظلومانه و در آن زمان به دست رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند بسیار زیاد است و آنها غریب بودند امروز ما شهیدانی تقدیم اسلام و انقلاب می کنیم که نام و نشان دارند و تشییع می‌شوند اما شهدای آن زمان در غربت و در سکوت جان خود را فدا کردند و به همین علت این روز را عزای عمومی اعلام کردند.

حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: رژیم خبیث پهلوی خیال می کرد که با کشتار مردم بی گناه فکر و شور انقلاب تعطیل می‌شود و ثمره اش این می‌شود که این قیام به ناکامی می رسد و انتهای آن به جایی ختم نمی‌شود این در حالی بود که مردم جرئت بیشتری پیدا کرده بودند و فهمیده بودند که با همدلی و همبستگی به رهبری امام عظیم شان انقلاب می‌توانند هر نیرویی را از سر راه بردارند.

وی گفت: شروع روشن شدن مردم در داستان انقلاب اسلامی از پانزدهم خرداد بود. ۱۵ خرداد حلقه وصل میان مردم و انقلاب اسلامی بود که با رهبری امام راحل به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار