سوریه: حفظ حقوق آوارگان فلسطینی قابل مذاکره نیست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه حفظ حقوق آوارگان فلسطینی غیرقابل مذاکره است، گفت: بر موضع قاطع و حمایتی سوریه از مردم فلسطین در مبارزه آن‌ها برای بازگرداندن اراضی اشغالی و تمامی حقوق مشروعشان، طبق مفاد قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل تاکید می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ - 03June 2023

سوریه: حفظ حقوق آوارگان فلسطینی قابل مذاکره نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای در کنفرانس داوطلبانه آژانس آنروا اظهار داشت: مساله فلسطین برای جمهوری عربی سوریه، مساله مرکزی و ملی است. سوریه از هیچ تلاشی برای حمایت از مبارزه مردم فلسطین برای بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی و همه حقوق مشروع خود به ویژه حق فلسطینیان در ایجاد کشور مستقل در سرزمین خود با پایتختی قدس و اعطای عضویت کامل به آن در سازمان ملل، و دستیابی آوارگان فلسطینی به حق بازگشت به سرزمین خود، مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد که مهم‌ترین آن‌ها قطعنامه ۱۹۴ سال ۱۹۴۸ است، دریغ نکرده و نخواهد کرد.

صباغ تصریح کرد: سوریه در طول دهه‌های گذشته برای مردم فلسطین که به سوریه پناهنده شده‌اند، تمام شرایط لازم برای یک زندگی آبرومندانه را فراهم کرده است؛ حتی در شرایط سخت اقتصادی که در دهه گذشته در نتیجه جنگ تروریستی پشت سر گذاشته است.

صباغ خاطرنشان کرد: مسؤولیت حفاظت از مأموریتی که مجمع عمومی سازمان ملل به آنروا اعطا کرده است، یک مسؤولیت مهم و جمعی است و حفظ حقوق آن‌ها امری غیرقابل مذاکره است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها