نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان:

کمیته لبنانی برای بررسی پرونده آوارگان سوری تشکیل می‌شود

میقاتی گفت: کمیته وزارتی برای اعزام به دمشق جهت بررسی پرونده آوارگان سوری تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ - 03June 2023

کمیته لبنانی برای بررسی پرونده آوارگان سوری تشکیل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت: دولت تصمیم دارد که با هماهنگی کمیته شش جانبه وابسته به اتحادیه عرب، یک کمیته وزارتی برای اعزام به دمشق جهت بررسی پرونده آوارگان سوری تشکیل دهد.

میقاتی گفت: «نمی‌توان ما را به نژادپرستی متهم کرد، بلکه ما خواهان اعمال حق حاکمیت خود در سرزمین‌مان هستیم و بر این اساس هر فرد خارجی که اسناد قانونی لازم برای اقامت در کشور ما را نداشته باشد، از کشور بیرون می‌کنیم».

وی همچنین تأکید کرد: سوریه در آینده نقش طبیعی خود در اتحادیه عرب را ایفا خواهد کرد و آنچه اکنون برای لبنان مهم است، بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان است.

بنابر گزارش وبگاه «العهد»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان درباره رابطه با جنبش حزب‌الله و موضع عربی در این‌خصوص نیز گفت: «اتحادیه عرب توصیه‌هایی صادر کرد که در آن بین تروریسم و سلاح مقاومت تفاوت قائل شده و این موضع رسمی لبنان هم است به گونه‌ای که حزب‌الله تا آزادسازی اراضی اشغالی لبنان حزب مقاومتی باقی می‌ماند و این موضوع در بیانیه وزارتی دولت نیز قید شده است».

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار