نبرد سنگین در خارطوم پس از نقض گسترده آتش‌بس

پس از نقض گسترده آتش‌بس در سودان، منابع خبری اعلام کردند که بمباران خارطوم همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ - 03June 2023

نبرد سنگین در خارطوم پس از نقض گسترده آتش بسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، با شعله‌ورشدن مجدد آتش درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال «حمیدتی»، بمباران خارطوم شدت گرفته است؛ ارتش سودان نیز تسلیحات بیشتری را روانه پایتخت کرده که می‌تواند حاکی از شدت بیشتر درگیری‌ها باشد.

این در حالی است که آمریکا نیز پس از شکست آتش‌بس موقت به میانجی‌گری عربستان سعودی و آمریکا، تحریم‌هایی را علیه دو طرف درگیری اعلام کرد؛ همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که تحریم‌هایی در خصوص روادید مسئولان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع و رهبران حکومت پیشین سودان وضع خواهد شد.

از سوی دیگر، هلال احمر سودان اعلام کرد که تداوم درگیری‌ها در سودان، داوطلبان جمعیت هلال احمر این کشور را مجبور به دفن‌ کردن ۱۸۰ کشته، بدون اجرای فرآیند تشخیص هویت، کرده است. این در حالی است که دو طرف درگیری‌ها در سودان، بار‌ها بر حمایت خود از غیرنظامیان تأکید کرده‌اند.

در نتیجه درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور، بیش از هزار و ۸۰۰ تن کشته شده‌اند؛ همچنین بنا به گزارش‌های سازمان ملل متحد، بیش از ۱.۲ میلیون سودانی در داخل این کشور آوره شده‌اند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر دیگر به خارج از سودان گریخته‌اند.

خبر دیگر اینکه، شورای امنیت سازمان ملل متحد، مأموریت سیاسی سازمان ملل متحد در سودان را به مدت شش ماه تمدید کرد؛ این در حالی است که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، فولکر برتس، فرستاده سازمان ملل در سودان را به تشدید درگیری‌ها متهم کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها