درگیری‌های شدید بین پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان مقابل منزل نتانیاهو

رسانه‌های اسرائیلی از درگیری‌های شدید میان پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان در نزدیکی منزل نخست‌وزیر این رژیم خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ - 03June 2023

درگیری‌های شدید بین پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان مقابل منزل نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: درگیری‌هایی میان پلیس اسرائیل و معترضان در نزدیکی منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در قیساریا رخ داد. نیرو‌های اسرائیلی چهار نفر را بازداشت کرده و بینی یکی از معترضان را شکستند.

شیکما برسلر، از رهبران اعتراضات «پرچم‌های سیاه» گفت: پلیس خشونت زیادی نشان داد که تا به حال مانند آن را شاهد نبودیم. ده‌ها معترض بازداشت شده و زخمی‌شدگان به بیمارستان منتقل شدند. شب سیاهی برای اسرائیل بود.

وی گفت: مشاور قضایی دولت و رئیس شاباک باید اکنون خطر واضح و فوری علیه دموکراسی را اعلام کرده و متناسب با آن اقداماتی اتخاذ کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شامگاه جمعه تظاهرات غیرقانونی در مقابل منزل نتانیاهو برگزار شد. صد‌ها معترض با بلندگو به این منطقه آمده و نظم عمومی را برهم زدند. پلیس سه تن را بازداشت کرد.

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: ننگ است. دیکتاتوری عربده می‌کشد. موشه ردمان، از رهبران اعتراضات در بیمارستان است. ایال نافه، از دیگر رهبران در بازداشت است. بازداشت‌شدگان چند ساعت ناپدید می‌شوند و بعد مجددا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. مانع [حضور] وکلا می‌شوند. نتانیاهو و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل پلیس را به خشونت شدید در قیساریا وادار می‌کنند.

جاش براینر، خبرنگار امور پلیس در روزنامه هاآرتص در توییتی نوشت: پلیس اسرائیل شب گذشته صبرش را از دست داد. یک تظاهرات معمولی در قیساریا به صحنه خشونت پلیس و بازداشت بدون دلیل و تقسیم بازداشت‌شدگان بین مراکز پلیس تبدیل شد. همه این اتفاقات برای راضی کردن ایتامار بن گویر و نتانیاهو بود.

دودستگی‌های سیاسی در اراضی اشغالی میان دولت و مخالفان رو به افزایش است و مسؤولان یکدیگر را به تلاش برای ایجاد جنگ داخلی متهم می‌کنند. اراضی اشغالی از مدت‌ها پیش شاهد اعتراضات علیه دولت نتانیاهو و اصلاحات قضایی است که وی برای تصویب آن تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار