در پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) آمده است؛

لازمه تداوم راه امام خمینی (ره) پیروی از ولایت مطلقه فقیه است

حجت‌الاسلام «خیاط» با صدور پیامی، فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۹۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ - 03June 2023

لازمه تداوم راه امام خمینی (ره) پیروی از ولایت مطلقه فقیه است به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علی خیاط» مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد، تنها راه ادامه طریق آن رهبر کبیر را پیروی از ولایت مطلقه فقیه دانسته و بر اتحاد ملت‌ها برای نابودی استبکار و طاغوت‌های جهان تاکید کرده است.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پانزده خرداد سال ۱۳۴۲، دوازدهم بهمن ۱۳۵۷، چهارده خرداد ۱۳۶۸  تا امروز که سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است صراط مستقیمی می‌باشد که دوام و بقای آن بر جریده عالم ثبت شده است.

بی‌تردید این امتداد و استواری محصول پیوند عمیق اشخاص و رویدادها با ذات اقدس اله است. پیوندی که بر اساس ولایت الهی فقیهان عالم، آگاه و عارف شکل گرفته است.

انقلاب ایران اسلامی، قیامی دینی و جریان‌ساز برای همه مستضعفان و مظلومان و آزادیخواهان دنیا بود که با سرمایه مردمی و ظرفیت الهی و معنوی آن از همان سال ۴۲ نقش بسزایی در هدف بخشیدن به بشریت داشت. قیامی که با رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت و این مرد ایمانی و اسوه استکبارستیزی، عمر خویش را در راه دین و آموزه‌های اسلامی صرف کرد و تا آخرین نفس‌های زندگی با برکتش این درس بزرگ را به ما آموخت که خداباوری، ایمان، تقوا، توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت و اعتقاد راسخ به آرمان‌ها و اهداف، شجاعت و مقاومت، رمز موفقیت در میدان مبارزه با نفس و مستکبران است.

حضرت امام خمینی (ره)، مسیر و طریقی را به ما نشان داد که همواره درخت دین با همین راه، تناور شده و به ثمر نشسته است؛ راهی که با ایثار خون پیموده شده و امروز ثمره آن را در جهانی شدن این انقلاب که چشم امید همه مستضعفان و آزادیخواهان دنیاست، مشاهده می‌کنیم.

بدون تردید استکبارستیزی انقلاب اسلامی که از خرداد ۴۲ رنگ و بوی بصیرت‌گونه‌ای به خود گرفت، امروز به بیداری و آگاهی ملت‌های جهان منجر شده است که همه این اتفاق‌ها نشان‌دهنده سوق آزادیخواهانه اقصی نقاط عالم به دین، معنویت و خداست و از این رو باید نظام اسلامی را ستون خیمه و چراغ راهنمای آنان در مواجهه با شیطان صفت‌ها و مقابله با ظلم استکبار توصیف کرد.

امروز که استکبار با هجمه به هر صدای آزادیخواهانه‌ای درصدد فروکش کردن بانگ توحید است و نظام اسلامی ایران را قاعده این انقلابیگری و راهبر مردمان بصیر دنیا می‌داند، به طور حتم مقاومت، همراهی و همبستگی ملت‌ها موجب پیروزی است. این درس بزرگ را امام راحل عظیم‌الشان انقلاب اسلامی که ۱۵ خرداد در واقع شروع رسمی حرکت و جنبش انقلابی ایشان بود و ۱۴ خرداد را برای ما با عروج ابدی‌اش رقم زد، به ما آموخت که باید برای رسیدن به فجر صادق بر طبل اتحاد مسلمین و آزادی‌خواهان دنیا نواخت و جز خدا از هیچ نهراسید.

حوزه علمیه خراسان ضمن عرض تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که نقطه عطف تاریخ‌سازی است، بار دیگر با تاکید بر تبعیت و اطاعت از ولی امر زمان، حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، تنها راه ادامه طریق آن رهبر کبیر را پیروی از ولایت مطلقه فقیه می‌داند و بر اتحاد ملت‌ها برای نابودی استبکار و طاغوت‌های جهان تأکید دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار