تظاهرات ضد نتانیاهو در بیست و دومین هفته متوالی

تظاهرات ضد نتانیاهو در بیست و دومین هفته متوالی در مناطق اشغالی فلسطین ادامه یافت.
کد خبر: ۵۹۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ - 04June 2023

تظاهرات ضد نتانیاهو در بیست و دومین هفته متوالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که صهیونیست‌ها برای بیست و دومین هفته متوالی علیه کودتای قضائی دولت بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

منابع عبری‌زبان در آمار اولیه اعلام کردند که هم‌اکنون ۱۲۰ هزار نفر در شهر تل آویو علیه نتانیاهو و کودتای قضائی او دست به تظاهرات زدند، اگرچه انتظار می‌رود آمار نهایی این اعتراضات بسیار بیشتر باشد.

اعتراضات هفتگی که اکنون در بیست و دومین هفته خود قرار دارد، علی‌رغم اعلام نتانیاهو در ماه مارس مبنی بر تعلیق طرح حقوقی بحث برانگیز ادامه دارد.

در هفته بیست و دوم اعتراضات، چندین تظاهرات در سراسر مناطق اشغالی برگزار شد که در تظاهرات اصلی ده‌ها هزار نفر را در مرکز شهر تل آویو به خود جلب کرد. معترضان مشعل روشن کردند و طبل زدند.

طرح جنجالی نتانیاهو که سر و صدای زیادی در فلسطین اشغالی به پا کرده، قوه قضائیه را تضعیف می‌کند و نظارت قضائی بر قوانین و تصمیمات دولتی را محدود می‌کند، چیزی که منتقدان می‌گویند تهدیدی مستقیم برای حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها و گروه‌های به حاشیه رانده شده است.

با وجود اینکه نتانیاهو و مخالفان در حال مذاکره برای یافتن مصالحه در مورد این طرح هستند، اعتراضات همچنان ادامه دارد.

کابینه نتانیاهو می‌گوید هدف از این طرح قضائی این است که مداخلات دادگاه عالی را مهار کند و قدرت را به قانونگذاران منتخب بازگرداند. منتقدان می‌گویند که این امر به دولت قدرت بی بند و باری می‌دهد و سیستم کنترل و تعادل رژیم صهیونیستی را متحول می‌کند.

عصر امروز نیز، در پی تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پلیس این رژیم با معترضان صهیونیست به شدت درگیر شد.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد: در پی درگیری میان پلیس و معترضانی که در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو دست به تظاهرات زده بودند، چهار تن دستگیر شدند و بینی یکی از معترضان نیز شکسته شد.

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در توئیتر، این رخ‌داد را یک «ننگ» خواند و نتانیاهو و بن گویر را به تحریک نیرو‌های پلیس، نسبت به اعمال خشونت در قبال معترضان صهیونیست متهم کرد.

شیکما برسلر از رهبران اعتراضات «پرچم‌های سیاه» گزارش داد: پلیس، خشونت‌های بی‌سابقه‌ای از خود بروز داد، ده‌ها تن بی‌دلیل دستگیر شدند و چندین زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شدند. امشب، شب سیاه «اسرائیل» بود.

از سوی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیشب تظاهراتی غیرقانونی در برابر محل اقامت نخست‌وزیر برگزار شد. در پی این تظاهرات صد‌ها تن در این محل حاضر شدند و سر و صدایی غیرقابل تحمل ایجاد کردند. پس از رد کردن درخواست‌های پلیس از سوی تظاهرات‌کنندگان، سه نفر دستگیر شدند.

جاش براینر، تحلیلگر روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نیز برخورد خشونت‌آمیز پلیس رژیم صهیونیستی و دستگیری‌های بی‌دلیل را در راستای جلب رضایت نتانیاهو و بن گویر دانست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار