یکی از رهبران «چارچوب هماهنگی» شیعیان عراق فاش کرد؛

حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در مرز ایران با عراق

«عوده» فاش کرد که آمریکا حامی شش گروه تروریستی مسلح مستقر در نزدیکی مرز ایران است.
کد خبر: ۵۹۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ - 04June 2023

حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در مرز ایران با عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جبار عوده» یکی از رهبران «چارچوب هماهنگی» شیعیان عراق در گفت‌وگو پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت: از آن جایی که آمریکا پیرو سیاست انگلیس مبتنی بر سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» است، به همین دلیل عادت و رویه سیاست خارجی ایالات متحده، فتنه انگیزی و ایجاد درگیری‌ها بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه آمریکا به شیوه‌های مختلف حامی شش گروه تروریستی فعال در نزدیکی مرز ایران و کردستان عراق است، افزود: آنچه رخ می‌دهد، برای این است که با کارت گروه‌های مسلح، این منطقه به عرصه درگیری‌های منطقه‌ای تبدیل شود که ما حضور و فعالیت آنان را غیر قانونی می‌دانیم.

وی ادامه داد که علت غیرقانونی بودن فعالیت این گروه‌ها آن است که قانون اساسی عراق بر جلوگیری از هرگونه فعالیت این گروه‌ها علیه کشور‌های همسایه هم مرز تأکید کرده است.

این مقام چارچوب هماهنگی همچنین بیان کرد: واشنگتن، امنیت منطقه کردستان را به بازی گرفته و با حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و سردادن شعار، اقلیم کردستان را به نقطه خطرناکی سوق می دهد.

عوده این گروه‌ها را کارت‌هایی در اختیار سرویس اطلاعاتی آمریکا دانست که در صدد هستند کشورهای همسایه را با کارت احزاب و گروه‌های مسلح که در کوه‌های مناطق کردستان عراق مخفی شده‌اند، تضعیف کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار