موج جدید اعتراضات فرانسوی‌ها در راه است

گزارش‌های رسانه‌ای از آغاز موج جدیدی از اعتراضات فرانسوی‌ها علیه افزایش سن بازنشستگی در این کشور طی روز سه‌شنبه حکایت دارد.
کد خبر: ۵۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 04June 2023

موج جدید اعتراضات فرانسوی‌ها در راه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الیوم السابع، روزنامه «لوفیگارو» گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۶۰۰ هزار تن در تظاهرات علیه اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه طی روز سه‌شنبه (۶ ژوئن) به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش این روزنامه، مقامات فرانسه از وقوع حوادث خشونت بار و درگیری در صفوف معترضان در سراسر کشور نگران هستند به طوری که قرار است ۲۵۰ تظاهرات در سراسر فرانسه برگزار شود.

در گزارش لوفیگارو آمده است که ممکن است نزدیک به ۷۰ هزار تن در اعتراضاتی که قرار است در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شود، شرکت کنند.

گفته می‌شود مسیر این تظاهرات به سمت میدان ایتالیا بوده و رستوران «روتوند» که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیروزی خود را در انتخابات سال ۲۰۱۷ در آن جشن گرفته، در این مسیر قرار دارد. در جریان اعتراضات سابق، مردم فرانسه سایبان‌های این رستوران را به آتش کشیدند.

پلیس فرانسه اعلام کرده که مسیر این تظاهرات باعث می‌شود کنترل کردن آن امری دشوار به نظر برسد. این چهاردهمین تظاهرات در سطح فرانسه علیه قانون افزایش سن بازنشستگی از زمان اصلاح آن به شمار می‌رود.

اعتراضات فرانسوی‌ها، عموماً علیه بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال است. پایگاه اینترنتی «کانکسیون فرانس» نیز نوشته است که انتظار می‌رود بخش‌های مختلف فرانسه شامل بخش حمل‌ونقل هوایی و ریلی، معلم‌ها و کارمندان دولت در موج جدید اعتصاب‌های فرانسوی‌ها در روز سه شنبه هفته جاری شرکت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار