یادداشت/ احمدرضا علیپور

امام (ره) اندیشمندی بی‌همتا بود

از امام ما آثار و برکات فراوان و بیشماری به یادگار مانده است. او خود اندیشمندی بی‌همتا و در بسیاری از علوم و فنون صاحب نظریه و اندیشه بود؛ چه در فقه و اصول و مبانی اندیشه اسلامی و چه در فلسفه و حکمت و عرفان و هر آنچه که لازم بود.
کد خبر: ۵۹۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ - 04June 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ احمدرضا علیپور؛ «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (۲۷) ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً (۲۸) فَادْخُلِى فِى عِبَادِى (۲۹) وَادْخُلِى جَنَّتِى‏ (۳۰)» 
همیشه برای من و همه مردمان این سرزمین تلاوت این آیه‌های مصحف شریف یادآور روز تلخی است که در تاریخ این دیار تا ابد حک شده است؛ خاطره آن روزی که روح خدا از میان عاشقان و دلدادگان زمینی‌اش به ابدیت و به میان آغوش باز خدای همیشه همراهش و افلاکیان که الحق و الانصاف به او از ما آشناترند پر کشید.

و این خاطره کوچ غم‌انگیز تا ابد در سینه ما باقی خواهد بود و آتش این عشق الهی که قدمتی دارد به درازای تاریخ بشریت و تعلق فطرت الهی انسان خاکی به آرمان‌های والای انسانی در وجودمان شعله میکشد و دلمان از فراغش میسوزد و با دلدادگی به آرمان‌ها و اندیشه‌هایش راهمان را می‌سازد و ما را در پیمودن این راه پر فراز و نشیب و سختی‌های بی‌شمارش ثابت قدم می‌سازد.

هرچند باور نبودن این ابرمرد تاریخ بشریت برای همه ما واقعه‌ای بسیار سنگین و تلخ و جانسوز بود، اما چه چاره که سرانجام همه رفتن است و تنها ذات مقدس الهی است که باقی میماند، ولی در ذهن همه ما نام‌ها و یاد‌هایی باقی‌ است که بلاشک پس از پروازشان به سوی ابدیت فراموش نخواهد شد و در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

از امام ما آثار و برکات فراوان و بیشماری به یادگار مانده است او خود اندیشمندی بی همتا بود و در بسیاری از علوم و فنون صاحب نظریه و اندیشه بود چه در فقه و اصول و مبانی اندیشه اسلامی و چه در فلسفه و حکمت و عرفان و هر آنچه که لازم بود تا از ایشان فقیهی بی نظیر و سیاستمداری بی همتا بسازد که یک‌تنه تمام ساختار‌های آن روز جهان را به هم بزند و نظمی که بر جهان برقرار و حاکم بود را کنار زده و درمیان کشاکش قدرت بلوک شرق و غرب از نهضتی و حرکتی سخن به میان بیاورد که قرار است لذت چشیدن طعم میوه و ثمره حکومت اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت رسول الله و اهل بیت آل الله را به مردمی بچشاند که سال‌های سال اسیر رژیم طاغوت و ساختار‌های سکولار و تحت سیطره استعمار بودند و چه زیبا می‌گفتند که «روح منی خمینی؛ بت‌شکنی خمینی».

به راستی که او ابتدای امر و مطابق سیره پیامبران انقلاب روحی را در میان افراد به وجود آورد تا سپس با سربازان انقلابی و ساختارشکن خود چنین شگفت انگیز و غیرقابل باور نظام ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را از میان بردارد و حکومتی را برپا کند که آرزوی پیامبران و امامان و صالحان و مجاهدان تمامی تاریخ بوده است.

اما پس از عروج ملکوتی حضرت امام، دلهره و نگرانی عظیمی در دل مردم و دلواپسان انقلاب موج می‌زد و آن هم سرنوشت انقلاب و نظام اسلامی بود که برای تحقق آن خون‌ها دادند و خون دل‌ها خوردند نگرانی آنجا بیشتر می‌شد که بسیاری از بزرگان و متفکران پایه گذار انقلاب به دست منافقین کوردل پرپر شدند و مطهری‌ها و بهشتی‌ها دیگر در میان ملت نبودند.

میان این همه نگرانی، اما مردی به کرسی رهبری و جایگاه ولایت مطلقه فقیه نشست که قطعاً اگر بگوییم انقلاب را حتی بهتر و متعالی‌تر از گذشته رهبری کرد، مغالطه نکرده ایم؛ و امروز هم رهبر فرزانه ما آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (حفظه الله) ناخدای این کشتی عظیم است که نیروی عظیم آن را خون شهیدان و رزمندگان اسلام برای رسیدن به ظهور منجی موعود فراهم می‌آورد.

قطعاً و بنا به وعده الهی این انقلاب مردمی از پای نخواهد نشست و به‌زودی به نهضت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد پیوست؛ این را نه من که خود عددی نیستم و در جایگاه اظهار نظر نیستم، بلکه بزرگانی چون آیت الله سید علی قاضی طباطبایی گفته اند که ان شاءالله و به امید حق تعالی این نهضت به انقلاب جهانی حضرتش خواهد رسید و البته که همه‌کاره اوست و ما خود، کاره‌ای نیستیم و تنها وسیله‌ایم برای تحقق این امر مهم و اساسی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار