جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

ابتکار امام (ره) قیام برای تشکیل حکومت دینی بود

حجت‌الاسلام «شیرازی» گفت: امام خمینی (ره) برای حکومت دینی قیام کرد که این حرکت ابتکار امام (ره) محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز تشکیل این نظام را مهم‌ترین ابتکار امام (ره) دانسته است.
کد خبر: ۵۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 04June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، مراسم بزگرداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) امروز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد «صاحب‌الزمان» شهر یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی شیرازی» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه ایمان، عزت، سربلندی ملت ایران و قدرت اسلام مرهون وجود امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: اولین هدف هر پیامبری در رسالتش، بندگی است تا جامعه انسانی را در مسیر عبادت و عبودیت به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه در نظام فکری امام مبانی و اصول دعوت به توحید  وجود دارد، افزود: امام برای حقیقت توحید آمده است که پایه‌های توحید، دعوت به خدا و نفی طاغوت است.  

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نفی طاغوت را به معنای دور شدن از آن و بنده مستکبران نبودن دانست و ابراز داشت: هر قدرتی که در مقابل قدرت خدا قد علم کند و هر مستکبری انسان را از خدا دور می‌کند طاغوت است. 

شیرازی با بیان اینکه شاه، آمریکا و سران کاخ سفید مصداق طاغوت است و انقلاب امام بدون نفی طاغوت امکان ندارد، گفت: امام از ابتدای انقلاب تا پایان عمرشان لحظه‌ای در مبارزه با طاغوت کوتاه نیامد و انقلاب را بر پایه «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» قرار داد.

وی با بیان اینکه ظلمت در اثر تبعیت از طاغوت به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: یوم‌الله یعنی جامعه از ظلمت طاغوت بیرون آمده و زیر پرچم الله می‌رود و کسانی که زیر پرچم آمریکا سینه می‌زنند طاغوتی هستند و کسانی که زیر پرچم امام سینه می‌زنند توحیدی هستند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: امام (ره) جامعه‌ای را تعریف کرد که هدفش گسترش اسلام باشد و ابتکار عمل به خرج داد و نظام دینی را تشکیل داد و بدون مردم‌سالاری دینی امکان ندارد حدود الهی در جامعه اجرا شود.

شیرازی متذکر شد: امام (ره) برای حکومت دینی قیام کرد که این حرکت ابتکار امام محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز تشکیل این نظام را مهم‌ترین ابتکار امام دانسته است.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی ریشه در اسلام ناب محمدی دارد، گفت: یکی از پشتوانه‌های مردم‌سالاری دینی این است که مردم آگاهانه و با اختیار در انتخابات شرکت می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید بر اینکه هیمنه پوشالی  آمریکا با ابتکار امام فرو ریخت، ادامه داد: مستکبران ۴۴ سال علیه ملت ایران هجمه کردند، اما نتوانستند کاری کنند و در مقابل، ما در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی، موشکی، نظامی، پزشکی و دیگر بخش‌ها دارای عناوین برتر هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار