رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان:

مفاهیم «وطن، شهید و ایثار» باید در ذهن نسل‌ آینده زنده بماند

«مسکنی» با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ارزش‌های مهمی همچون شجاعت، ایثار، پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی را باید یادآور شویم تا مفاهیمی مانند وطن، شهید، شجاعت و ایثار در ذهن نسل‌های آینده زنده بماند.
کد خبر: ۵۹۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ - 04June 2023

مفاهیم «وطن، شهید و ایثار» باید در ذهن نسل‌ آینده زنده بماندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «حمیدرضا مسکنی» رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با همراهی جهادگران جهاددانشگاهی استان با حضور بر سر مزار شهدای گمنام رشت و تجدید میثاق با امام (ره) و شهدا اظهار داشت: روز ارتحال امام خمینی (ره)، روزی است که مردم ولایت‌مدار و شریف ایران در کنار اندوه بیکران رحلت حضرت امام، ارزش‌های مهمی چون شجاعت، ایثار، پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی را به یاد می‌آورند.

وی تصریح کرد: این روز یادآور رشادت شهدای گمنام است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثار و شجاعت خود، از ارزش‌های اسلامی و ملی محافظت کردند و برای حفظ استقلال، آزادی و سربلندی ایران، از جان عزیز خود گذشتند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه ادای احترام به شهدای گمنام که فرزندان حضرت روح‌الله هستند، نشان از ارج‌گذاری به ارزش‌هایی است که آنها برای دفاع از ارزش‌ها جان خود را فدا کردند، گفت: ما برای اینکه به نسل‌های آینده بگوییم چه جان‌نثاری‌ها و ایثارهایی در وطن اتفاق افتاده نباید لحظه‌ای از یاد چنین مردان بزرگی غافل شویم.

مسکنی بیان کرد: سربازان گمنام با ایثار و شجاعت خود در خط مقدم دفاع از کشور حضور یافتند و این فرزندان غیور به‌عنوان نمونه‌های شایسته‌ای از دلیری و ایثارگری در تاریخ ایران جاودانه شدند.

وی تاکید کرد: امروز یکی از بهترین فرصت‌هاست که به ایثار و پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی آن‌ها در مکانی که پیکر مطهرشان به خاک سپرده شده، احترام بگذاریم و با به یاد آوردن کارنامه دلاورمردی و ایثار شهدای دفاع مقدس و نشان دادن تعهد خود به ارزش‌های ملی و دینی، نسل جوان را به گرامیداشت این شهدا و ادای احترام به آنها ترغیب کنیم تا ارزش‌های مهمی همچون شجاعت، ایثار، پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی را یادآور شویم و مفاهیمی مانند وطن، شهید، شجاعت و ایثار در ذهن نسل‌های آینده زنده بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار