بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان:

قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف و آغازی برای انقلاب اسلامی بود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان هم‌زمان با روزهای حزن و اندوه سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب و قیام ۱۵ خرداد بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۹۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ - 04June 2023

به گزارش  دفاع‌پرس از سمنان، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان هم‌زمان با روزهای حزن و اندوه سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: ۱۴ خردادماه، یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است؛ شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فرو ریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته سازد.

حضرت امام خمینی (ره) با قیام خود علیه ظلمت‌ها، بعثت انبیا و امامت اوصیا را در خاطره‌ها زنده کرد و با شجاعت و پایمردی ایشان، انقلابی به وجود آمد که باید آن را اعجاز قرن نامید.

امام راحل (ره) با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش، مسیر تاریخ را دگرگون ساخت و سرمنشأ تحولات عظیمی در جهان شد.

بدون تردید، نقش این بزرگ‌مرد همیشه جاودان تاریخ، در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که نقطه عطف و آغازی برای انقلاب اسلامی بود، بی‌بدیل است.

 فرزندان سپیدپوش وطن در روز ۱۵ خردادماه سال ۴۲ با مشت‌هایی گره کرده علیه رژیم ستم‌شاهی برگ دیگری از تاریخ زرین این مرزوبوم را نگاشتند. قیام ۱۵ خرداد یادآور درخت تنومند نهضت اسلامی است که در بهمن‌ماه ۵۷ به بار نشست و ملت غیور ایران اسلامی این واقعه عظیم را به‌عنوان روز پیروزی، افتخار و سربلندی فراموش نخواهند کرد.

امروز در حالی سالگرد رحلت جان‌گداز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را به سوگ می‌نشینیم که جمهوری اسلامی ایران با زعامت و رهبری خلف صالح ایشان، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، به شجره طیبه‌ای مبدل شده است که جهان را از آثار و برکات انسانی و الهی خود برخوردار ساخته و نویدبخش طلیعه تمدن نوین اسلامی در عالم است.

 شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای عزیز ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی و آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه مجاهدان و جانبازان، امیدوار است با همراهی آحاد مردم و اطاعت از ولی امر مسلمین و ادامه مسیر نورانی شهدای گران‌قدر، زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) هر چه زودتر فراهم شود و از خدای عزیز عزت و اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران را خواستار است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار