مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امام خمینی (ره) یک انسان تحول‌آفرین در تاریخ بود که توانست دنیای دو قطبی را متلاشی کند

حجت الاسلام «جمالی» گفت: دانشجویان ما باید به تحقیق و تفحص در مورد زندگی امام بپردازند و ایشان را به عنوان یک انسان تحول‌آفرین در تاریخ که دنیای دوقطبی را متلاشی کرد، بشناسند. 
کد خبر: ۵۹۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ - 04June 2023

حجت الاسلام «مرتضی جمالی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن رحلت بنیانگذار حمهوری اسلامی ایران و قیام شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: شخصیت امام خمینی (ره) یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام و ایران می‌باشد و جوانان ما باید به خوبی قدر آن را بدانند.
 
وی با اشاره به اینکه امام دارای شخصیتی جامع الاطراف بود؛ اذعان داشت: ایشان در سیاست، اخلاق، عرفان و عبادت جزو سر آمد‌ها و الگو‌های عصر خویش بودند.
 
جمالی در ادامه افزود: دانشجویان ما باید به تحقیق و تفحص در مورد زندگی امام بپردازند و ایشان را به عنوان یک انسان تحول‌آفرین در تاریخ که دنیای دوقطبی را متلاشی کرد، بشناسند. 
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد، در بیان سیره و خط مشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ایشان از همان دوران جوانی اهل عبادت و به جا آوردن نماز شب بودند و این بزرگترین عامل برای رشد شخصیت ایشان است.
 
وی همچنین ادامه داد: حضرت امام بسیار اهل علم و مطالعه بودند تا جاییکه کتاب‌های مختلفی را نوشتند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند که به درجات فقاهت و اجتهاد رسیدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جمالی، زنده نگه داشتن اسلام و حمایت همه جانبه از آن در مقابل دشمنی‌ها را مهمترین توصیه حضرت امام به مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: امام (ره) معتقد بود بزرگترین خدمتی که ما می‌توانیم به امت اسلام کنیم این است که در جوانانمان استقلال فکری و عقیدتی بوجود بیاوریم به نحوی که هیچ وابستگی به بیگانگان نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: از دیگر نکاتی که حضرت امام بسیار بر آن تاکید داشتند بحث استقلال فکری، معنوی و حتی اقتصادی کشور بود و همواره در توصیه شان خطاب به معلمان، دانشجویان و دانش آموزان بر آن تاکید می‌کردند.
 
وی همچنین حفظ وحدت میان مسئولین و اقشار جامعه را از دیگر توصیه‌های مورد تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: حضرت امام (ره) معتقد بود اگر بین همه ارکان جامعه وحدت و هم روشی بوجود بیاید و اختلافات رفع شود شاهد اصلاح رویه در همه بخش‌ها خواهیم بود. 
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در اظهارات پایانی خود بیان داشت: یکی دیگر از مواردی که حضرت امام همواره دانشجویان را به آن توصیه می‌کردند، بحث علم آموزی و کوشش در زمینه علمی و تحصیلی بود؛ و استقلال کشور را در گرو آن می‌دانستند.
 
گفت وگو از محمدحسین خیراندیش
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار