معاون اسناد اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

تمامی ادارات قزوین موظف به جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس شدند

«ولدی» گفت: با هدف یکپارچه سازی اسناد دفاع مقدس قزوین، تمام ادارات استان موظف به جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس شدند.
کد خبر: ۵۹۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ - 06June 2023

کلیه ادارات استان قزوین موظف به جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس شدند«حمید ولدی» معاون اسناد و مدارک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در حاشیه دومین کارگروه تخصصی اسناد دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: اسناد دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین اسنادی هستند که می‌تواند در آینده راه را به دیگران نشان داده و تجربیات گذشتگان را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی افزود: اسناد و مدارک دفاع مقدس گنجینه عظیمی از اقتدار و دانش نظامی رزمندگان دوران هشت سال جنگ تحمیلی است با جمع آوری نظام‌مند و طبقه‌بندی شده آن می‌توان از تحریف تاریخ دفاع مقدس جلوگیری کرد و به‌عنوان گنجینه‌ای ماندگار به آیندگان منتقل کرد.

معاون اسناد اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین در ادامه با اشاره به مصوبات دومین دومین کارگروه تخصصی اسناد دفاع مقدس قزوین گفت: در این جلسه مقرر شد، کلیه یگان‌های نظامی و انتظامی استان و دستگاه‌های اجرایی قزوین گزارشی از وضعیت و نحوه نگهداری اسناد و مدارک تاریخ دفاع مقدس تا تاریخ 20 دی 1402 به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارائه کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از یگان‌ها و دستگاه های اجرایی استان اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس خود را همچنان به صورت فیزیکی نگهداری می کنند که در جهت از بین نرفتن این اسناد و همچنین نگهداری آن، باید تمام اسناد و مدارک دفاع مقدس موجود را اسکن کنند.

ولدی تصریح کرد: کلیه یگان‌ها و دستگاه های اجرایی استان موظف شدند یک نسخه لوح فشرده از کلیه اسناد و مدارک دفاع مقدس (سازمانی – فردی) خود را جهت یگپارچه سازی و استفاده در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین تحویل دهند.

تدوین کتاب تاریخچه عملکرد یگان ها و دستگاه های اجرایی در دوران دفاع مقدس از دیگر مصوبات این جلسه بود که معاون اسناد دفاع مقدس استان قزوین به آن اشاره کرد.

ولدی در پایان ابراز امیدوری کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین شیوه نامه های مربوط به مخزن‌آرشیوی اسناد و مدارک را در جهت حفظ بهینه اسناد دفاع مقدس و یکپارچه سازی آن در اختیار ادارات استان قرار دهد.

در این نشست، یگان‌های نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی استان قزوین موظف شدند؛ در طول سال با ۲۰ درصد از ایثارگران پیشکسوت (رزمنده، آزاده و جانباز) خود مصاحبه کرده و نسبت به ثبت، ضبط، پیاده سازی و تدوین تاریخ شفاهی آنان اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها